Dag 11 – Ett kollage med bilder från något jag saknar

Saknar så mkt mer än det på bilderna men de skulle bli hur många kollage som helst..Detta är endå något av det jag saknar mest!
  • Turkland
  • Rixfm 2011
  • Hela EMD
  • Dannys in the club tour
  • Sommarn 2011 var asum!
  • Emma Sandra Lovisa och Christina<3
  • Allt annat härligt foolk!
  • M.m

Dag 10 – Bilder från barndomen

Har faktist inga bilder på datorn från min barndom...så jag får ta en dag och leta upp lite gammla foton och fotta och sedan lägga upp..





Dag 9 – En bild på en konstig tid i mitt liv

Inget illa till min kusin absolut inte! MEN detta var en konstig tid i mitt liv. Bilder ser inte värsta konstig ut kanske..MEN jag hade inte riktigt förståt vad det var som var fel då..

Dag 8 – Ett plagg jag aldrig skulle ha på mig

Det sa jag om one piece, aldrig att jag skulle köpa en op och ta på mej. Men jag föll(a)
Lady gagas köttklänning skulle jag iaf aldrig ha på mej :P
USCH OCH FY !

Dag 7 – Min favorit högtid

Har ingen favorit högtid..
Så tråkig jag känner mej...men nej har ingen jag gillar mer eller mindre..


Dag 6 – Något jag saknar

Jag saknar min brorson Benjamin!

Dag 5 – Låtar jag lyssnar på när jag är glad, ledsen, peppad eller arg.

När jag är glad så lyssnar jag på iprincip allt!
Backstreet Boys, EMD, Erik, Danny, Mattias, Gavin Degraw, Jason Derulo, Bruno Mars, Oasis, Rihanna, Britney, Daniel Norberg, Veroncia Maggio, Oscar Linnros, Daniel adams ray, Foo Fighters har jag även börjat lyssna på med.. m.m. Allt typ.

Ledsen
Mest lugna låtar. Låtar som är "ledsna" så jag får böla lite så allt känns lite bättre sen kanske haha

Peppad
Då är det låtar som passar på det jag är peppad till. Är det konsär med Danny t.ex brukar jag lyssna på hans låtar.

Arg
Då blir det oxå iprincip allt.

Dag 4 – Den bästa serien

Är A B S O L U T Beverly Hills 90210 helt klart!
Har wikipedia:t
Beverly Hills 90210

Är en TV-serie som började spelas in 1990 och sändes fram till år 2000.

Serien hade svensk premiär i TV4 1991 och har därefter även sänts i TV3, och nu senast TV 400.

Serien handlar om familjen Walsh som flyttar till Beverly Hills i Kalifornien. Ungdomarna i familjen, Brenda och Brandon, börjar high school där och blir vänner med en grupp ungdomar. De har som så många andra ungdomar både små och stora problem.

Jason Priestley - Brandon Walsh (1990-1998) Han flyttar till Beverly Hills med sin familj i början av serien. han spelar Brendas tvillingbror och blir mycket god vän med Steve, Dylan och Andrea. Blir tillsammans med Kelly säsong 5.
Jason Priestley - Brandon Walsh (1990-1998) Han flyttar till Beverly Hills med sin familj i början av serien. han spelar Brendas tvillingbror och blir mycket god vän med Steve, Dylan och Andrea. Blir tillsammans med Kelly säsong 5.
Shannen Doherty - Brenda Walsh (1990-1994) Hon flyttar till Beverly Hills i början av serien. Hon spelar Brandons tvillingsyster och blir bästa vän med Kelly och Donna. Blir tillsammans med Dylan. Deras förhållande tar slut då hon får reda på att Dylan var otrogen mot henne med Kelly under den sommar då hon var i Paris. Hon lämnar serien i sista avsnittet i säsong 4 för att åka till London och gå på en teaterskola.
Jennie Garth - Kelly Taylor (1990-2000) Är en av de populäraste tjejerna på skolan. Gjorde slut med Steve efter att de varit ihop ett år. I början av serien hade hon gjort en näsoperation. Blir också tillsammans med Dylan. Blir även tillsammans med Brandon senare.
Tori Spelling - Donna Martin (1990-2000) Bästa kompis till både Kelly och Brenda. Blir tillsammans med David Silver. Hon är religiös precis som sina föräldrar så hon väljer att vänta med samlag tills efter äktenskapet.
Ian Ziering - Steve Sanders (1990-2000) Tidigare tillsammans med Kelly. Han är son till en skådespelerska och är även adopterad. Blir bästa kompis med Brandon och Dylan. Är inte den smartaste och gör gärna sådant man inte borde för att få högre betyg än han förtjänar. Blir tillsammans med Clare men gifter sig till slut med Janet som han får en dotter tillsammans med.
Luke Perry - Dylan McKay (1990-1995, 1998-2000) En riktig badboy. Han blir bästa vän med Brandon och Steve. Blir tillsammans med Brenda och sedan Kelly. Han gifter sig med Antonia Marchette, dotter till mannen som "dödade" hans pappa. Tonis pappa försöker döda Dylan men råkar döda Toni istället, Dylan blir helt förstörd och lämnar sedan Beverly Hills (och även serien). Han åker då till Brenda i London
Brian Austin Green - David Silver (1990-2000) Är en "nörd" (och ett år yngre än de andra) i skolan, men till slut lyckas han bli en i gänget. Blir tillsammans med Donna.
Gabrielle Carteris - Andrea Zuckerman/Vasquez (1990-1995) Blir bästa kompis med Brandon. Har inga tidigare kompisar och är en väldigt duktig elev i skolan, skolan är större delen av hennes liv. Blir även kär i Brandon i high school men i collage träffar hon Jesse som hon gifter sig och får barn med.
Joe E. Tata - Nathaniel Bussichio (1990-2000) Är en väldigt snäll man. Jobbar på The Peach Pit och blir väldigt nära alla i gruppen.
Tiffani Thiessen - Valerie Malone (1994-1998) Barndomskompis med Brandon och Brenda. När Brenda åkt till London kommer hon och bor i Brendas rum. Hon är en tjej med mycket onda planer
Kathleen Robertson - Clare Arnold - (1994-1997) Blir först tillsammans med David och sedan med Steve
Jamie Walters - Ray Pruit (1994-1996) Musikern som blir tillsammans med Donna
Vincent Young - Noah Hunter (1997-2000) Blir tillsammans med Donna. Kommer från en förmögen familj
Vanessa Marcil - Gina Kancid (1998-1999) Blir tillsammans med Dylan. Gina är även Donnas halvsyster fast de först tror att de är kusiner
Daniel Cosgrove - Matt Durning (1998-2000) Är advokat och blir tillsammans med Kelly.
Lindsay Price - Janet Sosna (1997-2000) Börjar jobba på Brandons och Steves tidning under säsong 8. Blir tillsammans och gifter sig med Steve och de får ett barn ihop

(Dessa personer utan bilder (om man inte räknar med Carol Potter och James Eckhouse)har inte varit lika stor roller som de andra typ)
Carol Potter - Cindy Walsh (1990-1995) Är Brandons och Brendas mamma

James Eckhouse - Jim Walsh (1990-1995) Är Brandons och Brendas pappa.

Douglas Emerson - Scott Scanlon (1990-1991) Han är bästa kompis med David och dör i början av säsong 2.

Cameron Bancroft - Joe Bradley (1995-1996) Blir tillsammans med Donna.

Mark D. Espinoza - Jesse Vasquez (1993-1995) Gifter sig med Andrea och får ett barn.

Hilary Swank - Carly Renolds (1997) Har en son, Zach. Blir tillsammans med Steve.

Ruth Livier - Joy Taylor (1996-1997) Kellys syster.

Jason Wiles - Colin Robbins (1995-1996) Han är ett komplicerat fall. Var tillsammans med både Kelly och Valerie. Tog droger och fick stora problem..
Från vänster
Jennie Garth/Kelly Taylor
Brian Austin Green/David Silver
Ian Ziering/Steve Sanders
Jason Priestley/Brandon Walsh
&
Gabrielle Carteris/Andrea Zuckerman/Vasquez

Dag 3 – En bild på mig själv för 1 år sedan

SHIT vad tiden går snabbt alltså..

Dag 2 – En låt som får mig att gråta

En låt som alltid får mej att gråta är Erik Segerstedts Wherever you are.
Den tar fram så mycket känslor för mej. På något vis så kopplar jag ihop låten med min farmor och farfar.
Erik skrev denna låten till en kompis som tog livet av sig.
Så ska man tänka på låtens innebörd så har det ingeting att göra med farmor och farfar.
(Eftersom jag missade detta inlägget igår så kommer både detta och tredje upp idag :))

Dag 1 – Presentera mig själv

Jag heter Jennie Ståhl är 20 år bor en bit utanför halmstad (en liten by som kallas slättis, men heter slättåkra) och är sedan studenten arbetslös/sjukskriver av personliga själ. Jag gillar piercingar och tattueringar och fascineras ofta av lite udda saker..haha :P
Är sjukt envis om jag tror att jag har rätt och ger mej oftas inte förens motsatsen är bevisad. Inte alltid jag ger mej då heller. Är oftas för snäll om det gäller t.ex att låna ut pengar. Älskar att gå på spelningar med t.ex EMD. Jag älskar musik lyssnar på det mesta. Kan inte spela ett enda instrument sjunger gärna högt om det är någon låt jag gillar fast jag är tondöv(a). Är lite av en serienörd..kanske. Eller vet inte men jag har iallafall snöat in på den gamla 90-tals serien Beverly Hills 90210.
På min fritid gillar jag att fotografera men är inget annat än en amatör fotograf :P.

31 Dagar

Dag 1 – Presentera mig själv

Dag 2 – En låt som får mig att gråta

Dag 3 – En bild på mig själv för 1 år sedan

Dag 4 – Den bästa serien

Dag 5 – Låtar jag lyssnar på när jag är glad, ledsen, peppad eller arg.

Dag 6 – Något jag saknar

Dag 7 – Min favorit högtid

Dag 8 – Ett plagg jag aldrig skulle ha på mig

Dag 9 – En bild på en konstig tid i mitt liv

Dag 10 – Bilder från barndomen

Dag 11 – Ett kollage med bilder från något jag saknar

Dag 12 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig

Dag 13 – 10 saker som ni kanske inte visste om mig

Dag 14 – Vad är kärlek

Dag 15 – Min bästa vän

Dag 16 – En bild som utstrålar lycka

Dag 17 – Min tro
Dag 18 – Min bästa resa

Dag 19 – Mina drömmar

Dag 20 – Min förebild

Dag 21 – Min favoritfödelsedag

Dag 22 – Detta ångrar jag

Dag 23 – Den här månadens bästa/sämsta
Dag 24 – Det här upprör mig
Dag 25 – Det här får mig att må bättre
Dag 26 – Det här får mig att gråta
Dag 27 – Mina rädslor
Dag 28 – Min favoritplats
Dag 29 – Det här saknar jag
Dag 30 – Vad jag är bra på
Dag 31 – Vad jag inte kan leva utan


Erik Segerstedt Trollhättan 3 november 2011

Japp så var det. Har saknat killen! Men vi tar det från början.
Tog bussen från kvibbille och mötte emma och sandra i stan vid halv 1 typ. Sen kom tåget vid 13:00. Var framme i gbg typ 14:17..Sen skulle vi vänta på tåget till trollis då. Vi hoppade på det och sen var vi la framme i trollis vid 16:00 å erik skulle komma 18:30. Så vi gick runt lite där inne på köpcentret. Klockan var la 18:00 kanske. Så hade de börjat sätta upp saker på scenen. Vi gick dit så hade erik pytte soundchek. Sjön lite på i cant say i´m sorry och lite på någon anna låt. Sen sa han typ tack för mej så skulle han och rasmus gå. Då ville emma och sandra ut så vi gick ut men påväg ut ja ba nej snälla vi kan inte gå ut nu för då tror erik att vi kmr stå där och vänta på han :O. Det vill jag inte faktist! Vet faktsit inte vrf men det känns så dumt om man liksom står och väntar på han och det är liksom så uppenbart att man gör det. Där stod vi iaf och erik stannar kvar där inne så jag ba ååh skönt. Men sen ser jag hur han och rasmur går mot utgången där vi står...jag ba åh nej, sandra kmr de hit?! Sandra ba japp de kmr.
Så kmr de ut och erik ba
Erik: "Heeej "
Kram. Kan lova att det var igen vanlig segerstedt kram fy fasen! Ouf så underbar. Å så ba trycker han till hårdare precis innan han släpper. Å jag blev lite paff den var liksom längre än vad den brukar vara så jag var bered på att släppa å så ba håller han kvar söte.
"Vad står ni här och gör? Det luktar ju så äckligt!" Vad kul det är att se er och att ni åkte enda från...
Emma&Sandra: Halmstad :).
Erik: Ja juste shit. Men kul det är att se er. Nu måste vi åka och fixa en sak hejdå.
Vi: okej hej då typ.

Sen gick vi till maxi å sen typ till där han skulle spela igen och sen blev klockan 18:30 å finaste erik kmr upp på scenen. Han ba
"det är så skönt när man har ett piano för då kan man göra precis vad man känner för. Om man vill kan man ju tillexempel spela så börjar han spela och sjunga lite på  saades popular, fast det vill man ju inte" snutte.
Sen spelade han typ i can´t say i´m sorry gavin degraws chariot och sen break the silence. Sen var det signering och liksom när vi kom ner därifrån var klockan 19:00 då hade det gått 30 min man baa jaaha. Det gick fort. Men asså signeringen han var värsta pratglad haha vi ba fråga massa om mello och fb å han ridning och massa haha. Aah det var la allt jag vill dela med mej haha.

RSS 2.0