Halmstad, Göteborg, Borås, Herrljunga, Arboga, Strängnäs, Strängnäs, Södertälje, Jönköping, Borås, Göteborg och Halmstad

 

Jahopp min helg har varit helt underbar med bästaste killarna och underbart sällskap i form av bästaste killarnas fans.

Jahop vi börjar med otursdagen.

Fredagen den 13 november
As skönt hel lediga från skolan. Jag går upp typ efter 10 någon gång fixar mej åker med mamma till maxi å handlar sen tebax till lägenheten och duschar, packar väskan å lite så. Sen kör mamma hem och jag sätter mej vid datan och kollar runt på det vanliga emdartist eriksegerstedt bdb olika bloggar m.m typ. Sen tänker jag att jag måste nog kolla när tåget går så jag vet när jag ska gå. Enligt mej skulle det gå kl 17:00. Jag klickar in mej på mailen och ser att tåget går 16:34 klockan var 16:19 jag får panik stänger av dotorn och typ rusar iväg glömmer byta tröja som jag hade tänkt men men. Sen när jag sitter på tåget ringer teuta<3

T- Hej vill du hör en rolig sak?
J- Ja visst :)
T- Jag har tappat mina biljetter(till strängäs till dansbandskampen och hem från strängnäs) ALLA biljetter och jag hittar inte dem. Allt jag äger ligger på golvet jag HITTAR INTE DEM! Jag började med att leta lungt i 1 timme sen fick jag panik....
resten finns

HÄR.
Jag fortsätter åka tåg sen när vi är påväg från mölndal säger tågchauffören (heter det så?) att tåget till borås är inställt(kan ju undra hmm fredagen den 13 kanske hihi xD) men vi skulle ta buss ist. OFTA jag hittar inte det dära nummret han sa så när jag virrat klart inne på centralen går jag in på västtrafik och frågar vart jag sak stå. Hon bara du har nog missat den bussen. Gå till spår 11 och hoppa på tåget till KALMAR. Jaha utan att fråga vafö så säger jag okej tack för hjälpen :)
Messar teuta att jag sitter på tåget till kalmar och hopppas att jag kmr rätt. När hon som kollar biljetterna kmr så frågar jag om detta tågestnnar i borås å det gör det sa hon haha x). Tot ringer mej igen och frågar när jag kmr till centralen och det visste jag inte men jag kom samma tid som innan :). När jag kmr frågar jag teuta om hon hottat biljetterna men det hade hon inte :(. Så fredagen gick åt till att vända lägenheten upp och ner 1 gång till men utan resultat. Sen vid typ 11 la vi oss och typ då ringde johanna med och pratade med tot/oss till halv 1 sen så somnade vi.

Lördagen den 14 November
Vi vaknar typ vid 7 kanske. Sen käkade vi och drog ner till stan. Försökte få tebaks teutas biljetter men det var ingen som ens försökte hjälpa oss för har man inget boknings nr går ingetingt att göra. Så tänk på det om ni köper något som går sönder typ en tallrik tänk på att få ett boknings nr då så det går att fixa (märk ironin). Vi hittade en snäll tjej som körde ett tåg som vi fråga son hon gav oss ett nr som jag bad mamma ringa å det gjorde hon. Sen gick vi tll pressan på rese centrum i borås å han var värsta tjurig å bla bla bla. Så vi satte os utanför pressan och väntade på att marika skulle komma. Vi hann inte gå till ticnet för att be om ett kvitto för tåget skulle gå 10:05 och ticnet öppnade 10 så vi skulle aldrig hunnit. Men när marika kmr gå vi på tåget och teuta ringer ticnet och frågar om hon kan få en kvitto på att hon har köpt biljetten lr om hon kan få tebaks pengarna lr något men tappat är tappat typ.
Jag ser hur teuta tar sin halsduk och reser sig upp tänker gå av tåget men jag ber henne stanna för jag har en sj-kille i telefonen och tåget hinner börja rulla nu kan hon inte gå av. Sj-killen pratar och svär och håller på men fixar endå på något sätt så teuta fick tebaks pengarna för tågresan upp till strängnäs. Toppen nu var det fixat.
(Jag sa innan när teuta började tvivla på att hon kanske inte skulle få killarna att åker inte du åker inte jag!)
Tåget stannar och teuta hänger med hela vägen till strängnäs utan att veta om hon kmr in lr hur hon kmr hem.
När vi kmr fram till strängnäs fryser jag tyå ihjäl innan vi hittar en buss-gubbe som vi frågar om vägen till en ticnetbutik och vägen till dansbandslokalen typ. Han undrar vad vi ska ha en ticnet till och vad vi ska göra på dansbandskampen. Vi bara öhh det har hänt en grej så vill behöver köpa en ny biljett för att komma in. Han bara ska ni kolla på dansbandskampen (är ni inte lite för unga typ) Sen sa han att man kunnde köpa biljetter på plats. Vi bara vaa toppen. Så vi gick dem 2 km lr vad det var dit och teuta drog son berättelse den lät typ såhär

Tot- Hej jag har ett litet problem som är rätt så stort..jag har tappat min biljett in hit
Tjej i kassan - okej vad har du för boknings nr
Tot- asså jag har köpt den av en människa
Tjej i kassan - tror du skulle kunna ringa den människan och få boknings nr
Tot - asså av en människa ingen sån appart utan på ticnet typ.
Tjejen i kassan - okej vnt lite
tjejen går iväg och ringer ett samtal sen kmr hon tebkas
Tjejen i kassan - så vad heter du?
Tot- Teuta bla bla bla
Tjejen i kassan - kan du bokstavera
*teuta bokstaverar tjej i kassan skriver upp henne*
Tjejen i kassan - ja sen vid insläppet så ställer du dej där och sen säger du bara att du står på listan så kommer du in.


Asså shit fattat någon hur glada vi blev lr? Vi hoppade och sjöng VI SKA SE EMD VI SKA SE EMD shit. Asså vi var så glada så det går inte att beskriva. Jag fattade typ aldirrg allvaret förens vi värkligen var framme och den tjejen i kassan gick och ringde.
Efter att vi gått runt hela lokalen bestämde vi oss för att gå och käka för första gången sen frukost. Jag teuta och marika gick in till stan och hittade en pizzeria så vi gick in ditt och torkade för det började typ regna när vi skulle tebaks till stan. Sen satt vi där och lät tiden gå för vi skulle möta johanna vid tåget :). Sen möte vi henne å så gick vi tebaks till lokalen. När vi har gått över en as långt bro som leder till andra sidan vattnet där lokalen ligger kmr man först till en parkering. Den hade vi redan gått förbi 3 ggr samma dag å det var inget specielt med den...men det bara känndes annorlunda. Klockan var kanske 18 något när vi gick förbi och det är det typ bäcksvart ute men ser typ inte så mkt iaf. Å jag kollar mot parkeringen samtidigt som vi går jag ser en siluet(stavning) av en bil jag känner igen kissar och ser nr plåten och slår teuta på armen och skriker typ ERIKS BIL! Alla bara efter mej ERIKS BIL DEM ÄR HÄÄÄR! PAAAAAAAANIK TYP! Johanna ska ta kort och typ OMG ERIKS BIL (typ som jag i halmstad hihi xD)
Så då tar alla kort på den sen börjar försöken med att få in johanna.
När hon inte får köpa biljett när vi frågar görsta gången utan måste vänta tills insläppet börjar så går vi in till hotellet och kollar runt lite.
Där fick vi lite panik i typ 5 sek vi trodde vi såg matte men det gjorde vi inte haha. Sen satte vi oss i trappan och väntade och väntade sen kom det en trevlig snubbe som frågade om vi visste vem alla kändisar var men det visste vi ju klart inte. Haha.
Haha vi visste ju vilka våra killar var men inte dem i som tävlade i dansbandskampen.
sen blev klockan 19:00 och vi gick till kön som hade bildats för att komma in och johannas försök till att komma in började. Allt folk framför mej kom in, jag kom in, marika kom in och teuta kom in men ingen johanna :(. i hänge in våra jackor och gick in för att cheka scenen och vart vi skulle stå för att stå närmast killarna. Marika slår till mej innan vi har kommit halvägs in i lokalen och ja vilka se vi inte om VÅRA KILLAR! Dem blir intervjuade så vi blir överlyckliga och går och ställer oss och kollar på dem. Efter inetvjun har dem typ brottom men jag ställer mej gämte matte och säger ERIK...men han hör inte så då säger jag MATTE ist å då ser erik mej och matte ska precis krama mej när erik trycker sig förbi matte (som typ flytta dej hon vill krama MEJ!) och ger mej en myys kram. Matte står snällt och väntar på sin tur. Sen ger han mej världens mysigaste kram och frågar hur jag mår samtidigt som han typ går framåt och kollar bak och letar upp mej med blicken för att se hur jag mår :).
Sen så ringer johanna och säger JAG KOOOOM IN! Wiie hur fan lyckas hon kanske någon undrar nu? Jo det finns faktist snälla människor som vill häjlpa 14-åriga tjejer in för att få se sina idoler. Å det funkade. Så nu var alla samlade haha. Sen började allt och det var toppen super UNDERBAAAAART! Asså den känslan när dem kom in på scenen man typ doog. Shit sen satt dem där och var undebrar. Å matte sötis gäspade lite då och då hehe. Vi bara Matte är du trött?!? han ba nickade aa. Haha sötis. Sen efter att dem sagt hejdå och gått av scenen rusade jag teuta och johanna ut från lokalen och vi bara aa snabba er sa vi till jag hängara å dem bara vaa?? vi bara aah emd snabba er å dem bara aaah vems jacka vems jacka ahah. De var söta och spelade med / drev med oss hahaha.
Sen stog vi där och väntade utan någon framgång. Sen var det någon gubbe som påstod att han såg oss kracha en glas flaska när det inte ens var VI det var bara johanna men det var ju inte med mening. Så han bara jag såg ER ta sönder den plocka upp glaset så vi slipper köra i det. Vi har bilder så tar ni inte upp det skicar vi en räkning. VÄRSTA SUR GUBBE. Surare än en viss K Segerstedt. Jaja sen så gick vi in på hotellet ist och så fick vi låna papper och penna så skrev vi brev till erik som vi sedan satte på hans bil (a). Hoppas han blev glad :). Sen skyndade vi oss till tåget jalla jalla typ. Vi hann med sista tåget till södertälje.

Söndagen den 15 November
Sen blev det buss i 3 timmar från södertälje till jönköping och sen från jönköping till borås det tog typ 1 timme. Så vi var framme i borås 05:45 där vi sedan delade på en taxi från stan hem till teuta. När vi kom till henne drack vi typ 1 liter vatten var och sen somnade vi. Sen vid 12 typ ringde mamma och stressa ihjäl med hon baa e du vaken tåger går ju 13:15 ja bara VAA?! Du skojar det står 14:15 på min biljett. Teuta bad mej kolla så det inte var buss jag skulle åka för det stog inget på tvn att det skulle gå något tåg för 1 timme senare. Det var buss alltså hade både jag och teuta kolla fel på min biljett varsin gång typ haha x). Ja jag sa hejdå till teuta och gick på bussen och den åkte sen bytade jag frå buss till tåg i gbg och sen rullade det hem til halmstad.

Ja deet var min helg :)
Tog inte så många bilder p.g.a att jag har typ slarvat bort min kamra laddare så kunnde inte ladda den innan jag åkte.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0