Liseberg 2 juni 2009

Det började med att jag vaknade 08:00 av att pappa ringde och sa jag är hos dej om en kvart är du vaken?
Jag svarade aaa visst. Fick lite smått panik flög ur sängen klädde på mej "riktiga" kläder satte igång tv:en bäddade sängen (för ovanlighetens skull) klockan blev 08:15 och det plingar på dörren och där stog pappa med en påse med lite sladdar och 2 redbull och mina pjux. Han önskar mej lycka til (vet inte vf) men jag sa tack iaf. Sen stressade jag på datan laddad ipoden stressade in i duschen. Sen kmr Carro hem mitt i alltihopa och då vlir jag as stressad. Jag bara omg jag trodde jag skulle hinna åka innan hon kom hem. Men det vissade sig att hon inte orkade gå på sista lektionen så jag hade tid på mej.
Men jag stressar ännu mer kollar väskan 24ggr så jag inte har glömmt något börjar lugna ner mer lite borstar tänderna och shit jag måste ju käka frukost. Kollar klockan hinner inte så jag tar med en redbull och dricker den på vägen till tågstationen.  Går snabbare än vanligt och när jag kmr till tågstationen som ligger knappt 5 min bort så kollar jag klockan jaha tåget går om en kvart. Så det var bara att slå sig ner på en bänk och vänta. Undertiden jag väntar på tåget så sms:ar jag med Teuta och Lovisa. Tåget kmr och hur svårt kan det vara att hitta varandra på ett tåg igentligen? Jaja jag messar lovisa vart jag sitter och hon hittar mej så hon och hennes bror sätter sig vid mej haha. Tåger börjar rulla och resan mot Gbg/E.M.D. har börjat Wiiiiie! Tågresan går rätt snabbt.  När vi kmr upp till gbg det är då problemen börjar haha. Hur ska vi ta oss från centralstationen till Liseberg? Hmm jag ringer mickan och hon tjötar om massa nummer på spårvagnarna och tar man nr 6 ska men åka dit sen ska amn byta till nr 4 och sen är med där men du kan ta nr x och åka dit sen tar du nr x och åker 3 håll platser och så tar du nr x sen åker du en hållplats så är du där. Jag fattade inte så mkt. Men tillslut kom vi rätt iaf.

 När vi har gått under den skyllten det står Liseberg på (den som står där om man kmr från universeum) så ser vi 2 gladiliglada tjejer som står och vinkar och typ hoppar haha. (Nej hoppade gjorde dem nog inte lr?? Men jag hade förståt dem om dem hade hoppat för vem hoppar inte när man sa se emd ;))
Vi h¨älsar på varandra och kramas haha. Sen börjar väntan på att liseberg först ska öppna. Vi väntar kanske 30-40 min och sen öppnar dem. Vi har snackat taktik så marika rusar fram till kassan där man betalar inträdde. Så hon kmr först sen ser men hur  hon ensam springar mot scenen. Haha så kul det såg ut :). Sen kmr jag teuta lovisa och simon efter i lite lägre fart. Vi springar iaf inte. Sen när vi kmr fram till scenen så sitter det en kille i en solstol där. Jag blev värsta paff. Jag bara hur fasen kom han in? Vi pratade lite med han och det visade sig att han hade stått vid den lilla ingången och att dem hade typ öppnat den 5 min tidigare haha. Jaja vi kom längstfram endå så spela roll.
Vi paxar dem platserna och en gullig tjej som hette Michell tror jag passade våra platser medan jag, lovisa och teuta gick och köpte åkkuppponger. Sen efter det åkte vi balder haha. Sen gick vi till scenen igen. Då kom teuta på att hon var sugen på glass och då blev jag lovisa marika och michell (vi döper henne till det) också sugna på glass. Så den killen som satt i solstolen var snäll och passade våra platser.
sen gick vi tebaks till scenen och käkade glassen.

Sen vid 3 tiden typ. Så kom Brorsan Mickan och Benis och hälsade på mej :). Så då var jag lite social med dem men sen vaknade beeenamin. Så då gick dem och åkte lite karruseler(stavning) med han.
Så då blev jag social men folket framför scenen.
Teuta blev hungrig så vi skulle gå och köpa mat men vi velade lite eftersom vi inte visste när soundcheken skulle börja. men när vi velat kalrt går vi mot fontänen...och så kmr det ett litet killgäng på 4-5  persmot oss. Hmm undra om det är .. hinner jag tänke innan teuta säger
T- är inte det danny?
J- va nej lr kanske vet inte
T - vi kollar
J- Jo det är danny
det vi säger till varandra tar typ 5 sek vi står helt stilla och medans vi säger vi kollar jo det är danny i mun på varandra märker han oss och tvärvänder och går snabbt tebaks där alla killarna kom från. Sen så går vi förbi killgänget som ni har minskat 1 pers. Så säger teuta till en av killarna
T - Var tog din kompis vägen? (danny asså) 
Killen - Va han är inte min kompis
T- okej det förstår jag..jag hade inte heller velat vara kompis med han.
Jag bara whut teuta du älskar ju danis. Men teuta är lika knäpp som danis så hon säger ibland saker hon inte menar.
sen satte vi oss på en bänk framför dörren danis smet in i och väntade. Han stack ut huvuet genom dörren och när han såg oss blev min reaktion omg vinka! så jag vinkade haha vadå pinsamt sen. Han vinkade inte tebaks utan stack bara in huvudet snabbare än en snigel blinkar lr något.

Sen kom det massa andra fans så då låsade jag och teuta att vi läste på några affischer och det hjälpte dem gick tebaks. Men sen såg jag danis och matte gå mot rampen på bilden ovan och det var typ 5 pers till som såg det. Så det blev typ att vinka på dem igen haha. Fast det såg dem inte heller dem bara snabbade sig eftersom det stog typ 7(med mej och teuta inräknade xD) fans där och vi kan vara rätt högljuda. Det var rätt kul för dem flesta tjejerna bara iiiiiiiiiiihhhhhhhhhhh!!!!! Asså jag fattar inte hur dem bara kan börja skrika så när man ser en mäniska gå mot en lr bara går förbi. Jag har aldrig fått in den skrikgrejer dem gör haha.
Efter vi hade sätt killarna gå in genom den vita dörren. Gick dem mot scenen. Så då gick jag och teuta och alla andra som stog vid oss mot scenen.

och danis kom snabbt upp på scenen och sen gick han bakom för att soundcheka tyst och micken var inte heller på :(.
Sen gick matte och danny iväg så då gick jag och teuta och lovisa iväg och köpte mat på burger king.
på väg till maten mötte vi en kanin som jag var tvungen att krama :D. Jag älskar lisebergs kaniner

Efter att vi beställt maten gick vi till scenen och satte oss och åt. Vi ville ju inte missa souncheken.
Nästan precis när vi kommit märkte jag att mickan och benis och brorsan stog vid det pytte tältet som var bakom oss typ. Så då fick jag dit och benis käkade upp mina pommes. Okej nästan han gillade det iaf. Haha söta unge. Dem stog där och väntade på mej :D. Dem skulle hem till hissingen så vi sa hejdå och så sa dem att dem skulle komma och hälsa på mej snart :).
Efter vi käkat upp kom matte gående från ingestans å alla fansen bara MAAAAATTEEEEEEEE IIIIIIIIIIIIIH och sprang mot honom. Ja ni vet hur dem låter typ.
Då tog teuta ton och bara
T- Neej göör det inte låt honom vara.
Då sa jag
-  ska vi bara stå här jag vill ju också ha en kram.
Teuta - Ja men gå och krama honom då vi krm ångra oss. Så jag lovisa teuta och marika gick dit jag tror alla gick dit iaf.
Men Matte skulle precis gå då å det enda jag fick ur mej var
- Är vi jobbiga nu?
sa jag och kollade han in i ögonen
Matte - Nej då *blink*
fick jag som gensvar och han kollade mej i ögonen också. Han e MYS! med stora bokstäver
 
Efter att vi chekat in matte blev det att gå gå tebaks till scenen och vänta och vänta och vänta.
En stund innan klockan blev 20:00 såg vi en kille med en svart tröja och luva gå snabbt förbi där matte precis gick förbi. Å det var många fans som såg det av någon anledning och dem bara DANNYYYYYY IIIIIIIIIIH! Tro mej dem låter så hela tiden haha. Nu måste ni tro mej igen jag har aldrig sätt en luva flyga av så snyggt på en kille som går från 20-1000 på 1 sek. Jävlar vad han rivstartade sina ben och sprang haha. snyggt var det iaf. Men sen blev klockan äntligen 20:00 och vilka kmr ut på scenen ?? Joo killarna i bandet haha. Sen kom dem riktiga killarna ut och vet ni vad Mate gjorde? Han pratade i telefon. Snacka om något. Asså så gör man la inte. Haha neeej nu skojade jag. Det gjorde han inte. Allt var perfa när dem kom ut. Förutom ljudet blää på liseberg dem får fasen skruva upp ljuder i mickarna lr fixa högtalare framme på scenen så man hör.
Killarna drar igång konsärten med I´m no romeo och sen kmr jag inte ihåg ordningen men dem sjunger iaf 4-you we can några covers eriks nya låt  dannys if only you matte gör någon justin låt tror jag och sen blir det dem "vanliga" signerings låtarna jennie let me love you alone och baby godbye. Baby godbye körde dem sist det vet jag med säkerhet haha.



Efter att konsären var slut blev det att tränga sig till signeringskön. Alltså vässa armbågarna sätt händerna i midjan och gåå så flyttar folket på sig haha. Som vanligt tappade vi bort varandra men vi fann varandra igen...en liten stund iaf. Sen försvann teuta och marika. Sen helt plötsligt stog teuta gämta mej och då hade lovisa försvunnit. det blev iaf jag och teuta som kom upp tsm och sen lovisa och marika. Mitt samtal med erik vill jag inte skriva för då blir massa folk arga. Med danny lät det typ så här

D - hej hur mår du?
J - ja ni var skit bra..jaha du frågade hur jag måde
D - ja jag frågade hur du mådde *sträckte ut armarna som en kram typ*
J - Bra sj då?
så trillar en liten tjej framför mej
D - oj oj res dej upp igen
J- Golfapplåd *klapp klapp*
E.M.D - Haha :)


Tack alla för en underbar dag!

Kommentarer

Postat av: Teuta
tack själv :d ja älsakr dina bloggar för du påminner mej om alla delajer som ja glömmer :P

Postat av: Jennie :-)Otroligt bra ! :D

Postat av: Jennie
Aaa.. det är Jennie gbg Jennie XD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0