Malmö peugote 18-19 april 2009

Lördag 18 April
Teuta och Marika kom 20:30 på lördag. Jag mötte dem på stationen sen bar det av till lägenheten lämna grejerna dem hade med sig. Kolla datan lite prata prata prata. Sen gick vi till hemköp då kom det en kille och så typ så här
- Tjena tjejer var är festen?
Tota ba
- Du ser den lämpan som blinkar där framme där är det. Spring jag timear (stavning) dej.
han ba
- Nej den går jag inte på,
Sen försvann han haha. Vi kom till hemköp som jag trodde stängde 22:00 och köpte det vi skulle. Efter det gick vi till donken och käkade lite. Jag fick värsta utskällnigen av Tota för att maten var äklig haha. Sen efter donken gik vi hem till lägenheten igen lite data (youtube) sen gick jag och tota och la oss, medans marika satt och bloggade :D.

Söndag 19 April
Vi vaknade av den ljuvaste rösten som finns. Nämligen Eriks. Han sjöng Saturday Night för oss :). Jag dyschade håret haha. Sen fixade vi frulle och Tota fick mej att dricka kaffe, vi fick i oss en halv rostad macka. Sen bar det av till tåget. Tåget började rulla och vi satt bakom/framför 4 sjukt jobbiga skate killar haha. efter att vi åkt i kanske 1 timme kom Lovisa på :D.
Sen var det bara att börja tjabba om allt som hände under gårdagens timmar så lovisa inte kännde sig utanför. Vi åkte en låång stund sen kom vi till Malmö central. Shiet då började det bli nervöst för min del. Vi fick vänta på bussen i kanske 30-35 min så jag och Marika gick på toa och sen srkrev vi ut min tågbiljett hem. Asså att gå på toa var fan rena rånet kostade 10 spänn. Buss 52? 32? kom och vi klev på. Busschauför var värsta haggig han ba började bråka med några uttläningar som skulle med bussen men dem stog inte vid den stolpen man skulle så han fick typ tvärnita haha. Som sagt dem börja bråka och tota börja skratta haha. Sen kom vi äntligen fram och vi fick gå 1 mil. Nej men en lite halv lång bit. När vi kom fram och skulle gå in genom grindarna här vi ur en högtalare dom står utanför peugo affären
Någon - Fansen bara rullar in...
Tota - Ahh fan vad cooolt att vi kmr när dem säger det
Någon - ..och dem har rosor med sig
Jag - OMG det är ju oss dem pratar om.

Haha sen när vi kom in så bara kollar alla på oss. Det var lite pinsamt haha. Men det var inte så mkt tjejer/folk/fans jag trodde det skulle vara. Jag trodde det skulle vara mkt mer. Men så stog vi där och vänta och så vart det någon som babla om att Erik var sjuk han sa typ det 100 ggr varje timme. Hade han sagt det typ 2 ggr så hade jag trott på honom men som sagt han sa det 100 ggr i timmen. Sen snackade han något om att någon torleif skulle komma så det var inte emd utan tmd. Sjukt tröök. Men till slut kom tmd alla bara ahhhhh emd. Men sen såg vi att det var en fejk t och riktigt md. Så då började några prata om det bara va men erik då är han värkligen sjuk? Och Marika gick på det. men jag lovar att det var fler som gjorde det. Sen tykte en gubbe som pratade i en mick hela tiden att vi skulle sjunga för Erik. Klart vi gjorde det. Sen sjöng dem Alone, All for love, Jennie let me love you och Baby goodbye. Sen blev det att tränga sig fort dom tusan till kön och det gick hyfsat snabbt till kön men sen i kön tog det kan 30-40 min. Men det är helt okej. Men när man står där vill man bara fram. Tota som ahde flyttat sig precis innan dem börjat spela befan sig redan i kön typ så hon kom upp bland dem första 5 kanske. så hon fick stå och vänta på oss. Sen när jag typ rivit 2-3 pers (inte med mening) med killarnas rosor så kom vi äntligen upp. Det känndes konstig på något sätt + att rosorna var typ döda. Matte satt första denne gången så han fick en ros och sen lät det typ såhär

Matte: Hej
Jag: Hej
jag la fram 2 album och baby goodbye singeln
Jag: den ka du skriva vad du vill på typ ditt namn *pekar på ena a state of mind deluxe*  kan du skriva Agnes på den *pekar på den andra a state of mind deluxe*
Matte: Nej
Jag: Men jo du måste :O och denna är till mej *pekar på baby goodbye*
Matte: Jag skojar bara klart jag skriver till Agnes och kollar på min a state of min och pekar/säger men där är ju jennie med litet j det är säkert Danny som skrivit det.
(haha coolt att han gissa rätt)
sen skrev han på min baby goodbye singel.

Sen stog Erik och han fick sina presenter och en ros och det låt såhär

Jag och Lovisa: Hej Grattis i förskott
Erik: Nejmen Tack
Jag: TACK så jätte mkt för att du hade på dej det armbandet du fick av mej i tidnigen m.m
Erik: Ja det har börjat blir lite rosa orange kopar färg det måste vara äkta silver. Vart har du sett det?
Jag: Jag såg det i en fredags tidning när du vann sverige sexigaste singel. Men du får ett i äkta silver nästa gång
Erik: Neej men du ska inte slänga ut massa pengar på mej
jag *ger han paketerna* Du måste öpnna den nu *pekar på den minsta*
Erik. Okej *vänder sig om lägger den stora paketen bakom sig oh fifflar med något så det tar lite tid*

Jag kollar på Danny så länge och säger
det tog stopp här
Danny: Tog det stopp?
Han tog mina grejer och signerade dem. Jag kollade på deras vindruvor och han gjorde varsigod ta du dej en vindrua blickan haha omg den blicken glömmer jag aldrig.
Sen så kollade jag på Erik igen
Erik: är det en smycke?
Jag: Ja det är från mej och Lovisa
Erik öppnar paketet: Å så fint nu. Åå det är såna jag aldrig får upp..ser lite generad ut.
Jag: ska jag hjälpa dej? Aaa fel håll fel håll
Erik skriker: fel håll fel håll
Jag: förlåt förlåt (haha)
Erik: så nu vet alla vad jag heter
Jag: A som om vi inte visste det innan?

sen kom det en gubbe och sa att vi var tvugna att gå ner han typ föste ner oss. Sen så såg jag att Danny och Erik inte hade skrivit i mitt a state of min deluxe häfte jag bara Danny.....Danny...Danny utan svar. Teuta var snäll och hjälpte mej Danny han kollar åt vårat håll jag bara du och erik glömmde skriva så ger jag han häftet. Han fifflar lite och letar efter eriks bild då ser han autograferna dem hade skrivit i allum och ge´kås och han ger mej men vi har visst skrivit förösker du lura oss blicken men skriver endå sen ger han den till erik. Sen skriver erik och han ger den till mej igen.
Sen efter det stog jag, tota, lovisa och marika där när man kommer ner från scenen och bara kollade på dem.
Men jag tröttnade efter ca 5 min så jag gick och ställde mej i kön igen :D. Sen efter ca 3 min som kom Marika och gjorde mej sällskap. När vi hade stått där ett tag ville han gubben som pratade i micken hela tiden sjunga allsång. så han sjöng någon konstig låt sen börja han sjunga den låten men östen och resten typ. Hon kommer med solken till mej hon kommer med solsken till mej.....Sen kom jag och marika upp till killarna igen och då blev det ett foto med matte erik sa ska du ha en igen (autograf menade han) så skrev han ett E bara haha. Sen blev det ett foto med danis sen så väntade vi på tota och lovisa. Sen ringde min telefon och det var mamma som ville säga grattis till Erik så jag sa så
Jag: Erik? Erik..
 han kollar på mej
Jag *ger han mobilen och säger* det är någon som vill prata med dej
Erik :* kollar på telefonen som om han undrar vad det är för telefon lr så kollar han vem det var som ringde* Sen sa han Hej det är Erik Ja jag har fått underbar presenter från din dotter hon är så söt bla bla något i den stilen. Smart som jag är kommer jag på att jag kan ju spela in telefonsamtalet men då har jag redan fått tebaks telefonen haha.

Sen precis innan vi vänder killarna ryggen och ska gå säger Tota: Jennie Jennie Erik..!spring dit så får du din kram.
Jag springer fram till erik och frågar om jag får en kram och det fick jag. Shiet asså den kramen herregud så gosig.
Sen måste vi springa till bussen. Lovisa och Marika korsar motorvägen oh blir nästan på körde av en tutande billist haha.  sen kom bussen och vi han med den. fast den var sänder så jag trodde vi skulle missa tåget men det gjorde vi inte utan han med det med.

Nästa gig blir innan juni om vi har tur. Annars kommer det en till blogg om hur det var på Liseberg med grabbarna den 2 juni.

Kommentarer
Postat av: teuta
ja litar på att danisen löser nått innan juni.. han lvoade? visst gjorde han?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0