Töreboda, (Knäred), Kristianstad och Båstad 4, 5 och 6 juli 2009

Töreboda 4 Juli

Vi åkte hemifrån ca 07:45 var i stan runt 08:00. Lovisa som är punktlig var där självklart i tid haha ;) i surra lite med henne mamma och sprang jag in och lämna min väska i lägenheten...sen surra vi lite till och sen hoppade vi in i bilen/bussen och den började rulla mot Ullared och Marika. Vi surrade mkt men kmr inte ihåg om vad

(kan det varit kitty). Sen när vi nästan hade kört igenom hela ullared ringde vi marika så förklarade hon vart vi skulle. Vi kom rätt och hon hoppade in i bilbussen och den rullade vidare mot Borås och Teuta. Vi käkar gröna vindruvor och pratar om Hunnebostrand tror jag jaja vi pratar om EMD resor iaf. Sen ärr vi framme i borås och vi ringer teuta sen kmr hon och en liten liten söt tjej. Urgulli är hon verkligen. Sen hoppas vi in i bilbussen och den långa resan mot Töreboda börjar. Jag tröttig som vanligt så jag satte mej längstbak sj och så fick tjejerna sitta framför mej i den 3 sists mojset. Dem börjar prata och jag hörde inte allt för bra och orkade inte anstränga mej så jag tog min kudde och la mej i mitt 3 sits säte  . Sen somnade jag lite men tro mej jag hörde när pappa sa jjeennnniie du har har missat baby goodbye och youngblood. Men hoho jag sov aldrig jag hörde musiken. Sen hörde jag även jennie vill du ha bannen jennie vill du ha bannan jeeeeeeeennnnnniiiiiiiieeeeeee viiiiiiiiilllllllllllll du hhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaa BAAAAAAAAANNAAAAAAAAAAAAAAAAN?! Typ haha. Sen så stannade vi och drack coca cola och kaffe....när vi gjort det bärjade det regna tror jag. I vilket fall som helst såå körde vi till vandrarhemmet och käkade ist för att sitta ute. När vi kom till vandrar hemmet la vi in väskorna i mammas och pappas rum för vårat var inte klart. Sen käkade vi och sen bestämde vi oss för att göra klart vårt lakan.
Teuta fick blyertspennan och skrev så fint så. Mamma fyllde i och sen skrev vi resten

Så fint så. När vi gjort klart lakanet packade vi ner det vi skulle ha med oss i min väska som typ vatten. Kameror, mobiler, pennor, singlar ja ni vet det vi vill få signerat. När vi kom dit så träffade vi Emelie som var snäll och passade underbar längst fram platser (TACK). Sen blev det vänta vänta vänta. Sen äntligen började det och OVE TÖRNQVIST kom ut wiie. Som vi sjöng varm korv boggie och danny kom hit och spill. Haha det var Teuta som trodde att alla sjöng danny men alla sjöng ju dagny. Men jag tyckte det lätt bättre med Danny så jag klämde ifrån tåårna och sjöng Danny och alla typ kollade på mej. Okej inte alla men dem flesta som stog runt om mej och hörde. Jaja skit samma jag behöver aldrig mer se dem så spela roll. Sen när Ove gått och Totte och Zillah. Dem var la okej. Totte gillade E.M.D och det GÖR vi med så hejja totte. Okej det låter knas men man kan faktist tro att apan är en apa inte hon zillah. Jag trodde totte levde typ haha. Men hon är duktig. Sen äntligen blev klockan 19:00 jag trodde klockan var typ 21:00. Men som sagt klockan blev 19:00 den blev 19:01 jag baa men hoho dem är försenade men men skit samma det var säkert totte och zillah som försenade dem. Men sen tror jag dem drog igång 19:05 kanske. Å det började och vi blev HAPPY FACE och levde i 7 himlen i ca 1 timme. Sen blev det "signering".
 
Asså vakterna ska la se till så det blir en fin kö? Det blev ingen kö det blev kaos "signering" men vi kan ju detta men signerins kö så vi gjorde som vi brukar. Tar varandra i handen och den som är först tar ut armbågen med den handen som är fri sen går vi. Det funkar alltid för vi kmr fram. Sen brukar det nästan alltid finnas en mamma som tkr att nej du så gör man inte. Men då har vi redan kommit förbi henne så vi bryr oss inte. Shit så känslolösa vi är. Men om vi hade varit så snälla som vi i vanligt fall är hade vi aldrig fått några autografer.
Men som sagt till slut försöker vakterna skapa en kö som blev någorlunda bra när vi hade fått våra autografer. Ni som har varit och kollat på killarna live när dem signerar brukar dem ju alltid ha bord som man kan lägga sakerna på. Här var det ett staket och dem stog rakt upp och ner och signerade. Så dem fick typ ta hjälp av varandras ryggar om dem skulle signera tröjor. Men när jag och teuta äntligen kom fram fick vi stå där ett tag efter som erik matte och danny fick gå lite fram och tebaks för det var inte okej gå fram 4 och 4. Utan det var typ en sne rad på 10-15 pers som stog längst fram allihop och skulle ha autografer. Men sen kom äntligen Erik och han fick sin present och 2 rosor jag fått av Emelie sen lätt det så här typ.

J: Hej här (Erik tar rosorna och luktar och pussar dem och tar presenten) Kan du signera min mobil?
E: Tack ja visst..är den rätt ny??
J: Njaa sådär

Sen kom Danny till Teuta och hon fick en kram BLA BLA läs hennes blogg sen fick jag också en kram av Dannny.

Sen gick jag eftersom vakterna bad mej gå. Jaha men matte då kom jag på sen när jag gått ur kön. Tro mej det var inte länt att ens tänka tanken att ställa sig i kön igen. Så vi ställde oss där man gick ut från kön. Vi stog där ett litet tag sen började vi ropa på matte eftersom jag ville ju ha hans autograf med. Men då var det en haggig vakt som kolla på oss och sa

Haggig vakt - det är inte lönt att ni står där och skriker för dem kmr endå inte dit.
(Vi talar om 3 steg åt höger)
Eftersom teuta gillar att reta vakterna så börja hon skrika ännu mer och ännu högre och kollade på den haggiga vakten. Fast hon skrek inte så länge bara typ 2-3 danny erik matte.


Sen stängde dem kön och ca 5 min efter det började Sahara hotninght? Spela. Så killar gick till framsidan av scenen och kollade. Sen gick dem la backstage lr något. När dem försvann försvann vi med. Vi gick bak till scenen och där satt så klart lite andra fans med. Vi såg bussen dem kom ifrån trelleborg
 
och sen var det typ som en grind men utan handtag med en grön pressning över som funkade som dör. Där stog det 3 vakter innan för som öppnade och stängde för artisterna. När vi suttit där ett litet ytte pytte tag kom Jonas ut (är han basist?) han som spelar i e.m.d bandet. Så pratade han med 2 fans sen med en liten tjej som hade stått i den oköiga kön i 1 ½ timme utan att få autografer.

Så han fixade så att killarna kom ut. Det första Erik sa när han såg fansen var
E: - Hemst vad mkt gråt det var i luften idag
Och jag fattade ingenting förens jag såg tjej jämte mej i rosa hatt gå fram

(efter att den lilla tjej fått 2 bilder och autografer med killarna) och hon är röd gråten och lipar fortfarande. Asså okej jag bryr mej inte dem för jätte gärna gråta men jag fattar inte vf. Jag trodde jag var besatt men jag tror nog man är lite mer besatt om man börjar gråta när man ser dem. Det var säkert glädje tårar men hon grät typ hela tiden förutom när dem tog bilden. Sen efter att hon taigt kort med dem fick jag min kram av Erik. Jag kmr inte riktigt ihåg vad som hände jag har liten minnes lucka hmm. Jaja iaf när vi står och pratar med hela E.M.D så kmr helt plötsligt knut ut (eriks bror) haha det var så kul för både jag och teuta (vet inte om lovisa och marika gjorde det) bara å knut och så riktade vi kamrerna och mobilerna mot honom. Haha vi hade som sagt hela E.M.D framför oss vi kunde frågat vad som helst typ. Men knut distraherade oss. Haha sött.Sen när jag ville ta kort med alla 3 var Danny och Erik borta men Matte var kvar som vanligt. Han stannade säkert 30 min efter att dem gått tebaks. Matte possadè med sina rosa/svarta sockar sen skulle han gå in igen och innan det dissade han min kamra. Det kmr kanske klipp det det sen. Han var söt när han gjorde det iaf så

det gör inget. Sen när han gått tebaks tills scenen lr där backstage så kom knut så jag ville ha ett kort på han och mej haha.

Jag bara
J: Knut kan inte vi ta ett kort tsm
K: Va med mej :s?

Haha alla 3(teuta lovisa och mairka)tog kort tror jag. Haha det ser helt knas ut haha. Asså jag e ju så kort å han e ju så lång så liksom jag skukke ställa mej på tå så det blev en knas min. Å jag vill inte var elak men knut kan inte posa. Han kollade inte ens in i kamran. Ja ni ser på bilden. Erik får lära honom. Men jag klandrar honom inte (knut asså) det kanske var första gången han tog kort med ett E.M.D fan who know. Haha.

Sen när jag fått mitt kort med knut gick vi också runt och kollade lite. Haha deras trelleborgbuss chaufför var nära på att köra på oss. Han bara startade bussen och körde mot oss han mejade nästan ner oss. Det var inte långt imellan. Jag svär mitt finger hade inte fått plats mellan teuta och bussen så när var den. Jaja som sagt vi gick och kollade på lite grejer och sen gick vi tebaks där vi träffade dem och då sa den snälla vakten att dem åkt men det trodde vi inte på så vi stannade kvar där. Den snälla vakten försökte lura oss. Men vi kom tebaks många ggr. Sen när jag och marika var på toa gick teuta och lovisa tebaks bakom scenen och då stötte dem på den haggiga vakten igen å då sa hon

Haggig vakt - det är inte lönt att ni sitter här och väntar för dem har gått.

Teuta trodde inte på det heller så dem stannade kvar och sen kom vi. Då frågade vi en av kines vakterna men jag vet inte vf dem stog där för dem visste ingenting. Spelade ingen roll vad man frågade dem bara vet inte. Haha jo föresten jag tror den ena sa dem har gått till teuta. Sen stog dem och skrattade åt oss bakom den dära så kallade dörren haha.

Men sen såg vi nisse lr göken lr kanske jonas? någon i bandet iaf gå ner från scenen så då visste vi att dem var kvar. Men vi var trötta och hungriga så vi orkade inte vänta mer så vi gick å käkade pizza och kebab tallrik. Gottit. Där vi käkade var det en kille som typ somnat med maten framgör sig. Så det kom 2 poliser och hämtade han. Det var lite läskigt han såg helt knas ut när han vaknade och poliserna lyfte upp han. Efter vi käkat klart var klockan 00:15 och beach boys hade nog redan börjat men dem skulle sluta 01:00 så vi gick runt på hela festival ställer och kollade. Sen blev vi nog klara runt 1 och vi mötte upp mamma och pappa som beställt taxi. Taxin kom efter lite väntan och vi började åka haha den taxin var häftig (den rosa bilen). Han var rolig men för han bara okej vart ska ni vi bara vi ska dit (kmr inte ihåg vad vandrar hemmet hette) han bara okej jag vet inte var det ligger. Men då sa pappa att han kunde vissa vägen och teuta sa men det är la du som är taxi gubbe du ska veta det.

Sen av kanske en slump åkte vi förbi stället där vi träffat erik matte och danny innan så sa jag å kolla deras buss på skämt asså. Men så kollar Marika åt andra hållet och skriker iiiiiihh där är dem E.M.D + band och knut!.

Alla vi 4 kolla dit och jag skriker Hejdå matte för jag ser bara han snabbt genom den konstiga taxi fönstret teuta skriker något till danny tror jag och lovisa kollar snabbt ut och då ser dem henne. Matte vinkar medans danny undrar var ljudet kom från (vi hade dunka dunka musik som taxi gubben satt på. Sen direkt efter ber teuta taxi gubben stanna men pappa bara nej så han fortsatte köra. Tror inte ens taxi gubbe hörde att teuta bad han stanna. Å precis efter att marika skrikit och vi blivit galna för att hon skrikit haha xD). Om det var musiken från taxin lr om det var vi det kmr vi aldrig få reda på men han såg lite förvirrad ut.

 Å precis efter att marika skrikit och vi blivit galna för att hon

skrek och för att vi såg dem så kollade jag på mamma och pappa och då sitter dem och skrattar. Tro mej jag hade också skrattat om jag var dem för det måste sätt sjukt roligt ut. Vi blev helt crazy aja. Sen åkte vi hem till vandrar hemmet kollade igenom kamerorna (som vanligt). Sen somnande vi.

En snäll vakt som vi träfade i töreboda

Vår fina Taxi

Knäred 5 Juli

Sen när vi skulle upp så hade inte pappas klocka ringt så vi vaknade vid 10 tror jag och vi skulle la upp vidd 9 så en timme senare gjorde nog inte så mkt. Men jag var tydligen den som fortfarande halv sov för jag hörde dem andra prata men dem trodde jag sov,

Så teuta ringde mej. Det var sjukt hon sover i vånings sängen (överst) mitt emot mej och ringer ner till mej. Jag trodde jag skulle strypa henne för jag hade mobilen vid kudden och mobilen börja spela ljuvlig musik men otroligt högt så trodde nästan det var krig. Å jag han tänka vem fan ringer mej nu så tidigt? Så kollade jag och sen räckte jag finger till teuta och försökte somna om men det gick inte haha. Sen när vi packat klart å så åkte vi hem till Lovisa. Vi kom la dit vid 15-16 tiden så fikade vi kollade emdartist eriksegerstedt lite resencioner från olika gig m.m. Sen kollade vi film först she´s the man (teuta och marika hade inte sätt den) sen hajen 2. Under hajen 2 satt marika vid daton så hon missade mkt av filmen. Sen skulle vi sova så vi fixade de uppblåsbara madrasserna och de 2 "vanliga" madrasserna. Sen somnade vi.


En styck Lovisa som är hög på antigen Helium lr Ola? Hmm...
Ska vi gissa på Helium?

Kristianstad 6 Juli

Klockan 05:30 väckte lovisas mamma oss. Marika flög nästan upp och vi andra låg kvar och drog oss. Lr jag och lovisa fick dra oss i 5 min sen skulle marika ha frukost. Sen tvättade jag håret och teuta vaknade nog medans jag gjorde det för hon satt vid frukost bordet när jag kom dit. Så åt vi och sen skulle ju marika duscha lr tvätta håret lr något. Det var tur att taxin inte startade för annars hade vi inte kommit till

Kristianstad. Behöver inte gå in på detaljer. Men Lovisas pappa hämtade någon granne som kom och hjälpte han med taxin så den startade. Å så började resan mot Kristianstad. Lovisas pappa skulle lämna oss vid bussterminalen och precis när vi kmr och ska stanna bilden kör bussen jaha tack. Så vi kollade när nästa buss kom och konstaterade att det var långt väntetid (tror jag) så lovisa pappa körde oss till någon annan busshåll plats.

Så ämnade han oss och bussen kom. Vi hoppade på och sen lämnade bussen oss vi tågstationen. Vi skulle skriva ut biljet men fattade inte hur man gjorde med kort så lovisa fick skriva ut sin först. Då var klockan 41 kanske tåget skulle gå 44 så vi får ut hennes biljett rusar (som vanligt!) till andra sidan där vårt tåg står och väntar. Vi hinner på det och sätter oss. Tåget börjar rulla mot Kristianstad och det är bara lovisa som har biljett.

Tåggrejen som kollar om man har biljetter kmr och kollar lovisas biljett. Sen frågar jag om hon tar kort. Då säger hon ja var ska ni. Vi ska till Kristianstad säger jag. Då säger hon jag kmr sen igen. Men hon kom aldrig så jag teuta och marika åkte gratis. Men vi tkt det var elakt att lovisa bara skulle få betala så vi delade på hennes 22 kr. Så det blev 5.50 var. Så det var billigt tåg. När vi kom till Kristianstad letade vi upp rixfm scenen. Vi såg en scen från tågstationen så vi gick dit...men vi trodde inte det var den eftersom den såg rätt liten ut. Men vi frågade någon kille på sidan om scenen och han sa att det var den som alla artisterna skulle uppträda på.

Jaha sa vi och valde en plats längst fram. Eftersom vi var först av alla var ingen annan där. Vi hängde upp vårt lakan och några tröjor sen gick vi till Mc donalds och köpte frukost (igen).

 Pannkakor med sylt och oboy att dricka fast kaffe för teuta och fanta för marika. Det var ju inte den godaste pannkakor jag käkat men det gick ner. Sen gick vi tebaks till rixfm scenen och fixade lite tejp till lakanet. Sen gick vi i stort sätt runt hela tiden enda tills klockan blev 14:00 då skulle EMD soundchecka och Ola skulle ju signera då. Fan också det skulle ju inte funka då med teutas diss till ola. Jaja EMD kom inte vid 14 tiden så vi gick till ola jag och lovisa hade kamrorna redo MEN gubben på scenen sa tio tusentals gånger att det var ola som signerade på scenen så han förstörde dissen. Synd. Sen skulle ola soundchecka vilket varken jag teuta lr lovisa ville se. Så vi sa till marika att vi går bakom scenen och kollar lite för vi ville inte se ola.

Vi hoppades på att vi kanske skulle på se EMD komma lr kanske sticka ut huvuet genom en bildörr lr något bara få se dem. Vi satte oss på en vit betong trappa (haha) så vi hade klar sikt åt båda hållen så vi kunde sen vilket håll EMD kom från om dem skulle komma. Vi sitter där och pratar lite om hur vi ska bete oss om EMD skulle komma men så ser vi ola komma ut från backstage mojset bakom scenen asså. Då kommer det ett fan vill ha en kram. Ola blir divig och ber henne skynda sig. Sen åker han iväg med en rixfm bil och ger oss

(jag teuta lovisa) värsta mördar blicken bara för att vi inte ville ha en kram och för att han såg hur vi drev om honom haha. Sen dirket när han kört kmr den en rixfm bil igen teuta bara

T - nu kmr EMD jag är säker nu kmr dem.

Jag tyckte det var konstig för ola hade ju precis åkt. Men det visade sig att bilen körde närmare oss och det var Ola haha. Bilen lurade oss (fyy xD.) Bilen körde iväg igen och jag vände huvudet mot baja majorna (fråga mej inte vf) och husknuten där typ slutet av trappan är. Å vad är det för bakhuvud jag ser??

Jo MATTES! OMG! Samtidigt som jag ser hans bakhuvud tar jag tag tag i teutas och lovisas armar (jag sitter mellan dem) men dem kollar redan dit typ. Å så ser vi hur danny backar bakom husknuten (och vi tror han tänkte shit fans vi är artister på med leendet). Efter som vi hade bestämt hur vi skulle vara var vi lugna och sa ingenting bara kollade på dem....så dem kunde bara gått förbi oss som om vi var luft. Men ist kmr Erik fram från husknuten Matte och Danny kmr också men "gömmer" sig lite bakom Erik. Erik kollar på oss och säger

E: Hej :D! hur mår ni?
Teuta trodde han undrade vad vi gjorde så hon sa
T: Vi ska se Ola
E: Men ni har har ju EMD tröjor 
T: Ja det blev lite fel där.
J: Kan inte jag få en kram?
E: Jo visst KRAM

Lovisa kramar också erik

Under tiden jag kramar erik har matte och danny också kommit så teuta säger

T: jag vill också ha en kram

Å danny fattar att hon menar av han (så klart) så dem möts halvvägs typ haha. Sen fick jag en kram av danny å eftersom jag stog på trappan var vi typ lika långa haha. Jag kmr inte ihåg om jag kramade matte med det gjorde jag kanske. Sen ville vi ta grupp bild å eftersom det bara var vi (jag teuta och lovisa) där så tyckte dem det var okej. Så jag tar på E.M.D och Teuta E.M.D och Lovisa sen ska teuta på mej och E.M.D.

Självklart kan hon inte motstå danny och erik i närbild så struntar i mej. Jag bara men hoho vad gör du? gruppbild teuta kmr du ihåg?.

Ja just det men det blir ingen grupp bild utan bild på mattes mitt och dannys feja. För nu blev det brottom för det kom fler fans. Så vi säger tack och lämnar dem.

Sen kmr vi höga av EMD parfym till marika och hon undrar ju självklart vf vi är gladiliglada. Så vi berättar och hon blir depp och undrar vf vi inte ringde. Men hoho ofta man tänker på att ringa när man är uppe i högvarv för att man känner deras parfym och 3 av världens underbaraste killar står framför en och pratar med en som om vi var gamla kompisar. Sen nästan bara direkt kmr de upp på scenen och dem börjar soundchecka. my good så live det var lr. Shit. Jag filmade och glad är jag för det nu haha. Sen blev det signering med grabbarna.
 

Dem signerar mitt örngott(RUN EMD)





Dem omtalade RÖDA SKORNA måste ju vara med också

Erik frågar vart han ska skriva någonstans skriv vart du vill säger jag och danny tyckte det var snyggt haha (tack  ). Matte sa inget mer än hej tror jag. Efter att vi fått våra autografer så brukar vi ställa oss nedanför scenen för att ta kort och bara kolla på dem. Så vf skulle denna dagen vara ett undantag. Jag passade på och fråga erik om det var mitt armband det var han hade på sig i youngblood videon eftersom den rullade på tv:n som var på scenen. Han sa att det kunde det mkt möjligt vara. Efter signeringen blir det pennkrig mellan teuta och lovisa Tacka gudarna för att jag inte stog jämte dem. Det var inte vanliga tusch pennor utan såna dära knasiga pennor som endast går bort av asiton och sådan nagellack borttagnings mojs ( det kanske heter asiton?)

Efter att Lovisa har fått teutas aoutgraf i pannan (lovisa tror att det stor danny) tar lovisa kort på sin panna och ser att det inte står danny....går vi och köper asiton. Sen när vi kmr till scenen kmr vi på att vi är hungria. Så vi går till Mc Donalds igen. På vägen tebaks ser vi en heleiumballong man. Så vi stannar han och köper dino. Jävlar du det var den enda och dyraste dino Lovisa någonsin kmr köpa i Kristianstad 80 spänn skulle han ha för dino.

(DINO <3)

Sen sätter vi oss framför scenen där det nu har bänkats av allt folk som ska ha platser längstfram. Sen sitter vi där och det börjar regna. Usch. Vi är ju dumma som vanligt och tror att vi ska förlora platserna om vi går därifrån. Men tillslut bestämmer vi oss för att söka skydd när tidningarna inte funkar längre. Vi ställer oss under tak och det slutar snart regna.

Vi går tebaks och teuta tkr nog dino ser lite ledsen ut för hin börjar smycka honom. Målar och skriver. Allt för att ola ska se att vi INTE gillar honom. Men sen när han väl uppträde fick vi inte ha uppe dino synd väldigt synd. Man han förstog nog för varken jag teuta lr lovisa klappade med när han sjöng. Teuta, lovisa, marika och jag såg att danis diggade med.

Men sen såg han att teuta och lovisa buade å då gjorde han ey lägg av minen han är bra (ni vet nog vad danis menade om inte så kan teuta förklara). Men det hjälpte inte teuta och lovisa buade ändå. Det var en fotograf som fick syn på det och tog kort på dem haha sött. Sen när EMD kom upp på scen blev det att börja hoppa klappa och sjunga med som vanligt haha. Det är ju bara 3 låtar så då ska man ge allt. Sen var det slut. Så då dödade vi dino. Det var kul ska jag säga dej. För helium när man är hes det är roligt. Fast jag tror det är roligare när man inte är hes. Men jag bet en litet hål sen provade lovisa och sen teuta. När marika skulle prova hittade hon inte där jag bitit så teuta bara. Gör ett nytt hål så det gjorde hon asså hon dödade dino rejält. Jag lovar hållet var större än en 5 krona. Så det blev knappt 1 gång till var. Sen var han död på riktigt. Efter att vi dödat honom gick vi lite åt sidan för det kom vakter och gjorde en riktigt kö för att bilarna skulle kunna åka iväg. Så då ställer vi oss där och sen hoppas vi på att EMD ska hoppa in i en av bilarna och köra förbi oss. M och D hoppar in (E hoppar också in men jag ser han inte) och bilen kör mot oss wiie tänker vi då för dem skulle ju få dino av oss. När bilen kmr närmare ser vi att matte sitter i baksätter på bår sida om har rutan ner rullad. Så Teuta säger här matte och ger han dino. Han tackar och tar emot.

Sen sätter vi oss och väntar medans marika följer efter till hotellet. Vi hade bestämt att vi inte skulle vara så på idag. För vi hade ju en dag kvar trotsallt. Men marika var ju inte med när vi fick kramar innan så hon gick till hotellet och fick sin kram av danny tror jag det var. Sen när hon kom tebaks gick vi till tågstationen och där blev det roliga bilder med min kamra som gäller. Det kmr la någon bild på det med längre ner. Sen kom lovisas mamma och vi åkte hem och somnade nästan direkt.


(DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANIS <3)

Båstad 7 Juli

Vi fick sova lite längre denna dag. Gick upp vid 7 tror jag. Vi käkar frukost och sen blev allt plötsligt kaos. Vi fick snabba på för att hinna med bussen. Vi är ca 2 min sena kanske. Men bussen var också sen så vi han med den endå som tur var. Vi åkte buss till någonstans. Sen mötte lovisas pappa upp oss där och körde till tågstationen men tåget skulle gå 1 timme senare så han körde oss till båstad för 30 kronor (tack). När vi var framme var scenen inte ens klar och inget kravall stängsel uppe heller. Å klockan var la 9 halv 10 kanske. Jaja vi var först även där det var så sjukt tråkigt så vi gick runt lite på stan sen satte vi oss på en bänk vid havet och väntade.


Sen skulle marika hämta vatten till sin vattenflaska så då följde teuta med henne till hotellet och jag och lovisa satt kvar på bänken vid havet. Sen så kom teuta och marika igen och då satte dem sig vid en annan bänk högre upp närmare scenen så då flyttade vi med dit. Sen tyckte vi att om vi sätter oss framför scenen kanske dem sätter upp kravallstängseln. Men nehe då. Det gjorde dem inte utan alla andra som var där kom också och satte sig längstfram. Så då var dem platserna tagna med. Men det känndes inte som att vi hade någon plats eftersom vi inte hade hängt upp vårat lakan lr något. Men vi frågade han en snubbe och det skulle komma upp idag lr?

Då sa han vid 1 kanske dem visste inte riktigt. Sen när vi satt där och väntade kom det en snubbe som hette timmie som jobbar på rixfm festival han hjälper till att bygga scenen m.m. kolla så ljudet funkar å så. Så undrade han var stefan hade tagit vägen (en anna snubbe som jobbar där) å då sa teuta han gick med anders (en till annan snubbe). Hon var ju snäll och svarade för han anders hade ropat på stefan och vem reagerar inte på namnet stefan? Vi gör det iaf. Så det var df vi visste. Så han timmie sa haha det är kul att ni kan namnen lite förvånat och imponerade och skrattade på samma gång som han sa det. Fattar ni vad jag menar? Om inte så kan ni kolla teutas blogg och kommentera det inlägget som skrivit senast så förklarar hon för er. Jaja sen satt vi där och väntade och lovisa gick iväg för att köpa dricka. Å marika var på toa. Så sitter jag och teuta och alla andra som vill stå längstfram där. Så ringer teutas mobil å det är marika. Teuta säger bara vaa okej vi kmr. Jag bara omg har hon skadat sig nu lr vad är det. Teuta reser och säger jennie kom nu är det brottom. Jag tänker bara my good det har hänt något. Så börjar vi gå snabbt som sen övergå till att vi springar å medasn vi springer frågar jag teuta vad som har hänt.

Hon bara EMD är vid hotellet jag bara OMG vi ser dem innan spelningen idag med vadå happy face. Vi springer upp till hotellet och teuta tror dem är på en helt annan plats än var dem är. Så när vi kmr fram har vi andan i halsen och vi ser ERIK SEGERSTEDT! Och Patrik Ekwall och hans dotter sitter i en soffa  Han ser oss men säger inget och vi sätter oss på en betong trappa lite längre bort från dem. Sen så tar erik sin väska och ska cheka in så då går jag fram och frågar självklar om en kram som alltid. Självklart ger han oss en kram.

Under tiden berättar vi att vi kmr vara as jobbiga och rå-på idag för det är sista gigget. Erik bara Nej det får ni inte vara vad jobbigt..vadå sa ni flytta till Turkiet lr? Undertiden som erik säger nej det får ni inte vara var jobbigt. Säger jag nej vad jobbigt så får vi inte vara till teuta fast erik står typ gämte mej (haha). Nej vi ska flytta till L.A å spela in musik video och massa ni får gärna komma och hälsa på ;). Haha tror jag och Teuta pratade lite i mun på varandra där. Lovisa var inte där vid tillfället så jag tror teuta gick och hämtade henne lr något men lovisa fick nog en kram med lr om det var marika. Jag ville haft en kram av matte med. Men eftersom han är så snäll så har vi bestämt att vi inte ska uttnytja det till vår fördel. Det är ju synd om han. Så jag fick ingen kram med lovisa och teuta fick det. Jag tror teuta tog en iaf (jag tror väldigt mkt denna bloggen haha). Sen så satt vi och väntade på danis men han kom inte. Så erik gick in och chekade in sig och sen när han gick så visslade han på oss sådär som när man tkr någon är snygg. Det var nog för att vissa att hoho nu går jag bara så ni vet. Sött.

Vi satt och väntade en liten stund på danny men han kom inte så sen gick vi till scenen. Å vem sitter inte och äter på peppes bodega då om inte erik, matte och enligt vissa cattis.

(haha man ser typ inget på bilden men TRO MEJ MATTE SITTER DÄR!)
Vi visste ju att de skulle gå dit för matte hade sagt det till erik ute på terrassen lr där vi mötte dem.

När vi kom tebaks till scenen började dem sätta upp kravallstängseln och självklart började det regna så vi blev blöta och den gubbarna slutade och gömde sig för regnet. Så kravallstängseln bara låg där. Så då gjorde jag som teuta sprang fram till scenen för det stiker ut ett litet tak där så blev vi inte pisseblöta. Sen började det mullra och sen blev det sol igen.

Då blev det penn och vattenkrig. Å man hör ju på vattenkrig att vi blev blöta och på pennkrig att vi använder pennor. Smarta som vi är ändvände vi samma pennor som användes dagen innan och som bara går bort med asiton. När vi äntligen efter mkt om och med hade slutat fred satte jag mej ner vid kravallstängseln och tänkte inte så mkt mer på att teuta och lovisa inte hade slutat fred. Så de höll på att måla varandra blå gröna röda och svarta. Rätt som det är får jag ett grönt sträck från typ halva kinden till hakan. Jaha tack så jävla mkt teuta.

Haha. Men hon fick igen sen. Fast av lovisa inte av mej ;) (jag anlitar folk till att hämnas haha). Efter att vi målat och hatt oss så blev lite smått intresserade av måns. Så vi kollade när han signerade. Sen kollade vi när janet och kim signerade för dem gjorde det mittemot. Ovanför dem hängde olika artisters framsida av deras senaste album men förstorat. Å självklart hade E.M.D. signerat det så skulle jag ta kort. Medans jag riktar kamran mot den bilden och ska precis ta kort så petar teuta på mej. Å jag bara vaad? Haha det visade sig att janet trodde jag tog kort på henne så hon hade suttit där och smile:at i en evighet haha. Så jag tog ett kort på henne sen för att vara snäll haha. Efter det blev teuta och vi hungriga hade inte ätit sen frukost och klockan började bli framåt nej jag vet inte men vi blev hungriga iaf. Precis innan vi går för att köpa mat så ser vi att E.M.D kön till signeringen har börjat bli rätt lång och det är ju inte det roligaste att stå och vänta när man inte får ta kort lr något. Visst det hela går ju ut på att vänta men det går över så snabbt när man väl är uppe. Men vi går och köper mat och sen ställer vi oss i kön och äter. Sen när vi står där så kmr det en vakt och sätter upp staket som ska bli som en kö fålla. Ja toppen tänker vi..vi får behålla våra platser. Men sen sätter han ett till staket så vi står inte ens i kön märker vi sen. JAHA! Teuta blir lite arg och plötsligt säger hon

MEN SÅ KAN DU INTE GÖRA! NU GÅR JU MASSA FOLK FÖRE OSS!!!!!

Vakten svarar inte så vi tränger oss lite men är fortfarande lite tjuriga för att allt jävla folk tränger sig. Hahah det gjorde ju vi med men skit samma. Rätt som det är ringer min mamma och frågar vart vi är.

Ja gå ner till scenen sen ser du en liten plätt med massa tält och en lång kö med tjejer gå dit så hittar du nog oss. Sen ser jag henne och ringer och häääär är vi hahha. Hon kmr med frukt mmm gröna vindruvor utan kärnor. Toppen tack jag ska ge dem till Erik. Jaha jag tänkte att ni kunde få dem säger mamma. Jaa tack vi har precis ätit Erik vill säkert ha vindruvor. Haha han fick dem iaf. Hoppas han gillade dem. Så nu är det vår tur. Teuta går upp först tror jag sen kmr jag sen lovisa och sen marika.

Jag kmr inte ihåg exakt vad jag sa men det var typ det vanliga vi hade ju pratat innan om att vi skulle vara råpå så det fanns inte så mkt att säga. Men Matte kom ihåg Dino det slog mkt :D. Okej det handlade om en dag men vi nämde inte ballongen dino utan teuta sa dino. Han bara vaa dino? Jaha Dino. Typ så.


Efter signeringen gick vi bakom scenen men dem hade inte kommit än. Sen ställde vi oss vid våra platser igen. Då är det självklart folk som suttit där hela tiden som ska börja tjabba och massa bla bla men teuta kan prata och vet vad som ska sägas för att det ska bli bra. Sen är det någon som påstar att vi puttar henne yeä right! Hon blir lite arg och rätt som det är slår hon marika så då ska marika slå henne med missar och råkar slå hennes kompis och då får hon ja vi behöver inte gå in på detaljer men det löste sig inte. Det var typ lite infekterat under hela kvällen men dem lät varandra vara. Som tur var. Ja sen började det och allt var toppen.

Sen fick jag och lovisa Arasch att steeeeka med oss hahah shit vad vi garvade sen. Jag och lovisa tog upp händerna och stekte i takt till låten och sen så kolla han på oss och gjorde lika dant haha xD. Sen under signeringen så kolla Erik på vårt lakan och sa Tralalalala och så där helt spontant sa jag och Lovisa Flamenco. Det var först när Teuta sa han läste vårt lakan som vi fattade haha. Jaha OMG kul :D

Men efter spelningen försvann vi 4 från varandra. Jag och Teuta plöjde oss genom allt folk som skulle hem lr något med hjälp av dessa ord. Ursäkta vi måste med tåger vi kmr missa det ursäkta ursäkta. Det funkade rätt bra.

I själva verket skulle vi bara till hotellet. Så ja vi går till hotellet ringer lovisa och marika och dem kmr. Vi går på toa och sen velar vi men tänk så kmr dem där då missar vi dem. Vi sätter oss där nej jag tkr vi ska sitta där okej men där är en dörr. Vi går in. Haha vi gick in till trapprum och så står vi där och velar lite till. Det var lite sådär spännande för vi visste inte om vi fick vara där lr inte. Jag ser ett litet fönster vid en av trapporna och ställer mej i trappan för att kolla om jag ser någon av killar. Teuta Lovisa och Marika står vid en hiss som var där med. Sen när vi sått där i typ 2 minuter så här vi några röster och någon som kmr i trappan och är på väg upp mot oss. Jag tänker å nej jobbiga 19-25 bratz åå. Men så hör jag teuta säga bra tajming och då vänder jag mej för att kolla vem hon sa det till och det första jag säger är hjälp! Vilka var killarna JO Erik och Danny och en vakt.

Alla 4 - Kan vi inte få en kram.
Men de dissar oss. Så vi följer efter dem till dem går ner i en annan trappa. Det kändes inte bra att sitta och vänta på dem. De hade ju faktiskt dissat oss. Ett tecken på att vi kanske började bli lite jobbiga hade ju fått minst 3 kramar innan under dagen. Men vi satte oss lite ledsna och besvikna på bänken vid trappan dem gått ner. Jaha då satt vi där och pratade. Men sen bestämde vi att där kunde vi inte sitta och deppa. Så vi gick till efter festen och kollade om dem var där men vi såg inga grabbar. Så då gick ve tebaks till ute terrassen där vi sett dem innan under dagen och vem ser vi inte komma gående då precis när vi ska gå ner för sten trappan jo Danny.

Vi vill ju ha en sista kram så teuta säger danny jag säger danny lovisa säger danny men han bara går kollar inte ens på oss. Vi hör en annan tjej säga danny men har fortsätter gå. Han dissade oss 2 ggr på ca 30 min! Whut?! Okej han är stor men just då känndes det som att "Han kan inte dissa oss! Vi är hans fans" Men han gjorde det ändå. Sen bara några minuter efter kmr Erik. Jag var nära på att börja böla vilken minut som helst jag säger Erik? Han stannar kollar på mej och jag ber om en kram. Jag får en underbar kram och säger att han är bäst varpå han säger något som jag inte hör. Medans han kramar lovisa frågar han vart danny tog vägen och jag svara att han gick ditåt och pekar. När han frågar teuta om hon också vill ha en kram och han har armarna utsträcka säger hon
Jag vill ställa en en seriös fråga först : varför han ni så brottom?. I samma stund som hon säger det släpper Erik ner de utsträckta armarna som jaha what ever skit i det då. Jag tror Teuta ångrade det sen.

Efter det så gick vi mot bilen och mamma. När vi kom till bilen tjabbade vi om dissen och massa annat och sen körde mamma hem lovisa och vi packade/hämtade våra grejer och sen körde mamma mej teuta och marika till lägenheten. Så sov vi där. Sen åkte teuta och marika hem dagen efter.





Tack alla för 5 underbara dagar med er


Kommentarer

Postat av: Lovisa
amen tack så jäääääte mkt för du la upp bilden (NOT) hahaha den kan inte vart helium för vi hade inte användt den då. hahah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0