Trollhättan 26/9 2009 Erik och Uddevalla kören

Lovisa kom till mej på fredagskvällen vid 12 kanske. Så vi låste in moppen och sen gick vi in och kollade på Disco daggarna sen somnade vi nog haha.

Sen blev det att gå upp vid ja vad kan klockan varit 8? Jag kmr faktiskt inte ihåg. Men sen gick vill tågstationen skrev ut biljetterna å så gick vi på tåget. Sen tog vi lite kort och sen åkte vi. Framme i gbg fick vi inte vnt spec länge. Utan det var bara att gå av tåget för och gå på det andra som gick till Trollhättan och ERIK!

Sen när vi kom fram till trollhättan hade vi ju inte kollat vart stället dem skulle vara på låg i förhållande till tågstationen. Men så såg vi lite folk vi kände igen så vi gick efter dem efter att vi gått en egen lite runda haha. Vi hade säkert hittat ändå men skit samma. Vi visste ju att dem skulle till samma ställe så varför inte ta det säkra före det osäkra. Dem försökte springa ifrån oss några gånger men dem lyckads inte HAHA(a). Å det roliga med det var att jag och lovisa varken ökade vår gång takt lr sprang när dem sprang utan vi gick som vanligt. Å dem kom fram kanske 1-2 min förre oss så spela roll liksom.

Precis när vi kom in hörde vi att det spelade musik men jag hörde inte riktigt vad det var får låt förens jag öppnade sista dörren. Då sjöng dem precis klart Jenniet let me love you. De soundcheckade alltså.

Vi såg Erik gå ner från scenen och krama dem 3 tjejerna

(som kom sååå mkt tidigare än oss haha)

så vi gick fram till scenen och fick också en kram. Å jag tkt det var värsta konstig för jag var inte så nervös som jag brukar vara haha. Å denna gången var det bara 1 av 3 men denna ”bara” BETYDER! mkt mer än dem andra. Alla har vi våra favoriter ;).

Efter kramen lät han kören öva lite sj på scenen å så gick han sj runt bakom oss haha kollade ljudet med ljudkillen och pratade lite med Stefan(EMDs manager/turneledare). Sen rätt som det är står Erik jämte mej! Jag visste inte vad jag skulle göra jag baa AAAAAAAAAAAAAAAA leta efter något i väskan och tänk på att lukta på honom HAHA men shit han luktar as gott för alla er som inte har luktat på honom.

Så undertiden han stog där och hypnotiserad mej med sin lukt och sitt OU.ande med i kören letade jag efter min kamra. Hur korkad kan man vara?!?!?!

Men asså ärligt hade ni vetat vad ni skulle ha gjort om världens underbaraste 26 åring född i Uddevalla men nu mera boende i Bromma (tänk eran idol) kom och ställde sig jämte er helt oförberett utan vakter inget staket mellan liksom som om en kompis ställer sig jämte helt vanligt som vilken person som helst? Vet ni vetat det får ni gärna kommentera.

Han stog där ett tag sen flyttade han sig upp på scenen tror jag å så åt han ett äpple övade någon mer låt med kören och sen precis när dem övat klart så frågade jag om jag och han kunde ta ett kort och självklart kunde vi det. Så Lovisa tog kort på oss och jag tog kort med Lovisa och Erik sen skulle ju dem andra 3 tjejerna också ha kort med han.

Efter korten gick han en trappa upp och åkte sen hiss någonstans kanske till ett rum för att kunna vila lr kanske tråka tills klockan blev 11 så dem kunde börja. Klockan var kanske 10 nu så det blev att vänta vänta vänta.

Sen ÄNTELIGEN efter 1 timme som kändes som 4 kom kören inte erik utan BARA KÖREN. Men ååå ännu mer väntan tänkte jag. Men så sjöng dem någon låt kanske. Jag kmr faktiskt inte ihåg vad dem gjorde för jag tänkte bara på erik när han inte var där haha. Men han kom tillslut med å då drog allt igång på riktigt iaf för mej. För då kom

världens underbaraste 26 åring född i Uddevalla men nu mera boende i Bromma (haha).Sen körde han alla låtar och sen innan han skulle gå sa han att han gärna hade stannat kvar och skrivit autografer men han hann tyvärr inte. Så då gick jag och lovisa och sen så kom vi på att vi kan ju gå till parkering och hoppas på att få säga hejdå iaf. När vi kom dit nästan precis när han hade kommit dit fick vi en varsin kram och så stog vi och 3 tjejer till och pratade lite med honom.

Jag frågade bland annat när han skulle släppa Break the silence som singel och hela albumet. Men vi det tog ett tag man kunde inte stressa fram något..sa han då. Sen berättade han en hemlighet(Han hade skickat in ett bidrag till Mello2010 och ville att vi skulle rösta) som han sj får avslöja.

Sen fick vi en hejdå kram och sen körde han iväg med Stefan och vinkade som bara han kan.

Efter att den en personen(erik så klart) som gjorde att vi åkt till trollhättan åkt blev hela staden gråå! Fy tusan har aldrig varit på något tråkigare ställe det var till och med tråkigare än eksjö och eksjö har endå varit längst ner på en lista för att dem varit tråkigast. Sen var vi fast i trollhättan i 6 timmar och sen kunde vi äntligen åka hem :D.









Kommentarer

Postat av: Eriiica (:
"dom tre tjejerna" - Jag känner mej träffad (a) hahhaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0