Varberg/Borås/Allum 20-21 mars 2009

20 Mars
När klockan var 08:45 vaknade jag för typ 4-5 gången. Så jag gick upp satte igång tv:en (vakna med the vocie)
kollade på kvarten som var kvar. Sen tog jag ett typ 2 timmars långt bad.
Efter det käkade jag frukost medans Carro och Hanna fikade. När jag hade käkat klart la jag mej isängen för jag hade ont i huvudet. 30-35 min efter att jag lagt mej kom mamma och pappa. Jag packade klart det sista och sen körde pappa mej och mamma till stan där vi köpte ett linne jag kollat på.
Sen bar det av till varbergs tågstation. När vi var framme skrev vi ut tågbiljetten ur en såndär knaws maskin. Jag sa hej då till mamma och pappa satte mej på tåget och det började rulla mot BORÅS och TEUTA. När jag har kommit hallvägs på resan så kmr det på värsta skolklassen jag bara ONO! inte barn haha xD. När alla barnen kommit på rullar vi vidare och jag mezzade med Teuta hela tiden typ.
När vi var framme i borås gick jag av tåget och ställde mej vid en lycktstolpe. Sen kollade jag runt lite och kollade om jag såg Teuta men det gjorde jag inte först...men sen kollade jag en gång till och så såg jag någon sitta på en bänk och vifta. Så jag tänkte det måste vara Teuta vem annars liksom. Jag gick dit fick en kram sen bar det iväg till stan i borås asså.
Först gick vi till Jc där fastnade vi får 2 tröjor + att vi var lite osäkra på 1. Så vi gick vidare in på H&m och MQ men vi ittade inget som klickade. Så vi gick tillbaks till JC och köpte 4 tröjor.
1 till Matte för att han fyller 28 den 29 mars. 1 till Erik för han är min Erik säger Teuta. Sen fick vi ju inte glömma Danis så vi köpte givetvis en tröja till han med :D. sen precis innan vi skulle betala sa hon i kassan att köpte vi 4 tröjor fick vi typ 60% rabbat lr något så Teuta spran och hämta en till danis tröja fast till sig sj då ;). (Vadå wanabee danis med en likadan tröja ;))
Efter det gick vi runt i lite andra affärer och det bästa var när vi gick fel haha. Vi skulle gå in i en skivaffär men så stannade vi utanför en salong som låg precis gämte skivaffären.
Så säger Teuta något till mej samtidigt som hon öppnar dörren till salongen och jag går in. I samma ögonblick som jag krm in fattar jag att jag gått fel och säger

- Men här ska vi la inte in?
och samtidigt säger teuta
- men vad gör du? här ska vi inte in?
typ något i den stilen.
Sen så knäckte vi oss haha jag glömmer nog aldrig frisörens blick.
Jaja sen gick vi in i skivbutiken och kolade om dem hade eriks singel men det hade dem inte. Så då drog vi vidare till Åhlens som hade den :D. sen drog vi hem till Teuta. Där fick jag träffa Dafina :D och efter en liten stund kom Sabina och sa hej sen stack hon igen. Klockan blev mkt och teuta kom på att vi hade glömmt våra varbergs biljetter! Vi fick lite smått panik och följde med dafi hennes syster och mamma till knalleland. Hon stannade vid en pressbyrån och vi  rusade in sen rusade i ut till bilen och och så blev det en åktur till knalleland. Medans dafi gick in påsiba gick jag och teuta in på carlings. Så precis när vi ser affären ser jag en snygg tröja jag bara

- Ååååååååå ERIK TRÖJA ERIK TRÖJA MEN FEL FÄRG! Fan

sen kmr jag in i affären och ser att det ligger as många tröjor på ett bord där det är rea jag bara
- ÅÅÅ ERIK TRÖJA ERIK TRÖJA ERIIIIIK TRÖÖÖJA I RÄÄÄÄÄÄÄÄÄTT FÅRG PROVA PROVA PROVA!
Jag provar 2 jag läger tillbaka en och köper den andra wiie. (Vadå wanbee Erik  med en likadan tröja + halsduk/sjal (A)xD)
Sen åkte vi hem till tota igen käkade lite och sen drog vi till dafina. sen gick vi säkert 4-5 ggr fram och tebaks mellan dafis och totas hus. just det vi gick inom en affär med. Haha där drog ägaren mej i håret för han ville ha lite haha xD.
Sen blev klockan 21:00 så vi drack lite tee och satt vid datorn. sen blev klockan 22:00 vi satt kvar vid datan. Klockan blev 23:00 teuta och dafi målade naglarna och vi förflyttade oss från tv-rummet till totas rum. Så satt vi där och snackade lite och teuta tyckte vi kunnde sova så emddagen kom snabbare. Men vi glömmde av det och fortsatte prata ist haha. sen blevk klockan 23:00 Teuta påpekade att vi skulle nasa igen men det orkade vi inte så vi fortsatte prata igen. Vi kollade på klockan och den var 24:00 vi satte oss återigen vid datan tills klockan blev 02:00. Ca 02:05 käkade vi lite lassange (stavning) sen började dafi platta håret. Sen när vi kollade på klockan igen hade den hunnit bli 04:00 å då konstaterade vi att det hade blivit träffa emddagen och att vi var tvugna att lägga oss om vi skulle orka se E.M.D samma dag.



21 Mars

Jag vaknade först vid 07:00 kanske men så somnade jag om. Sen vaknade jag igen 08:30 så jag ahde ca 1 timme att göra mej klar på. Helt ok kunnde slappa lite. Men hadejag varit hemma och vaknat 1 timme innan hade jag fått panik. Jaja jag gjorde mej klar tidigt iaf och när Visar kom så hade dafi och teuta nästan bara precis gjort sig klara.
När vi äntligen satt i bilen och den började rulla fick jag ont i magen shiet.


Framme i Partille
Ja när äntligen är framma släpper visar av oss. Teuta går ut i förväg för hon vet var det är säger hon- Vi snurrar runt lite och ser en byggnad som ser ut som ett köpcenter och vi chanser vi går in där.
der ser ut som att vi har kommit rätt. Men det är aboslut ingen poser ingen skyllt ingetin om att E.M.D ska komma. Så vi irrar runt lite och sen frågar vi 3 tjejer som jobbar i en av affärerna. Dem trodde att killarna skulle vara högts upp. Jaha tack då åker vi högst upp. sen sprang vi och irrade runt lite där. Sen ser vi en stor klunga med massa små tjejer och en del små killar som står framfer e så kallad scen.  Vi ställer oss däro ch precis när vi ställt oss kmr det en gubbe och frågar Dafina lite grejer deras konveration löd typ såhär haha

Gubben - Vad är det som håller på är det idol lr?
Dafina - Det är E.M.D
Gubben - Va E.M.D är det idol lr?¨
Dafina - Nej det är E.M.D!!
Gubben - E.M.D vad är det?
Jag- E.M.D VAD ÄR DET?! (jag råkade säga det lite för högt jag tror han hörde xD)
sen försvann han. haha
.
Det första Teuta säger när vi stått där ett tag är

T - Vart är scenen
Vaktis - Scenen är här *pekar på scenen han står på*
T - Va det kan inte vara scenen mitt MATBORD är fan större än scenen dem får ju inte ens plats!
Vaktis svarar typ inte haha
Sen när dem kaxat sig lite så kom det 2-3 små ungar jag trodde jag skulle dö fu fan vad jobbiga. De stog jämta mej och försökta tränga sig

- Aaaa jag får ingen luft
J - nej men flytta tillbaks då så får du säkert lyft.
Så höll hon på i säkert 15 min.
Sen när hon fattade att det inte funkade körde hon med
- Ursäkta kan jag få komma förbi?
J - Vill du komma förbi?

Du kommer inte förbi mej du får stå där lr hitta ett annat håll! Det är liksom redan trångt.
Haha sen försvann dem poff sa det. Haha okej det sa inte poff men helt plötsligt var dem borta.



Signeringen
Det blev mega feting trycket och teuta, Dafina, Sabina och jag höll varandra i händerna och trängde oss dit vi ville. Teuta fick pengarna och köpte 1 varsin skiva till alla 4. sen var det bara ayy träng sig vidare så man kom i rätt kö för att få sina autografer. Teuta, Dafi, sabi och jag splittras så vi kmr inte upp samtidigt. Tota och Sabi går upp först. sen ger Tota Presenten till Matte och säger antagligen att den är från mej med för det var den. sen år hon vidare och det rullar på och det blir våran tur. Dafina går upp och hon filmar allt och hon får även en släng puss av alla 3. Sen när jag ska gå upp och den tjejen som ör framför mej är hos matte kollar jag på erik och så ser jag att han kollar lite konstig på mej om om att han ser något han känner igen innan jag ens hunnit till matte. Men så ser erik att jag kollar på han så han kollar upp och vinkar sådär sött. Då trillade jag av scenen xD. Fatta pinsamt vaktis fick hjälpa mej upp och när jag kom upp på scenen pussade erik mej. Haha guud vad rolig jag är. Där skojade jag bara :). Men som sagt Erik kollade på mej och vinkade jag då vinkade jag tillbaks sen kollade jag ut i pibliken för det blev pinsamt. När jag kom fram till matte lät det så här:


Matte: Hej hur mår du?
Jag : Hej bara bra :). Du presenten du fick från Tota den var från mej med
Matte: Va?
Jag: Presenten du fick från Tota den var från mej med
Matte: Jaahaa gud vad sn'llt tack *KRAM*
Så fick jag en kram av matte för er som inte förstog,
Sen när jag kom till Erik lät det såhär:

Erik: Hej snygg tröja du har :D.
Jag: Tack:D Jag skulle vilja ge dej det här :) (Tröja och ett brev typ)
Erik Va TACK! Får jag presenter gud vad gulli du är *KRAAAM*A
Jag: Jag vet haha. Fast det hörde han inte som tur var.



Sen kom jag till Danny han skrev sin autograf och det lät såhär:

Danny: Hej
Jag: Hej
Danny skriver sin autograf
Jag: Då ses vi i Varberg på fredag då ;)
Danny: Jaaha aa vad kul *skiner upp*

Mer Bilder kmr snart hoppas jag. Om inte så kmr det nya från Björkgården på fredag lr lördag

Sen orkar jag inte skriva mer haha.
Kolla in Teuta och Dafinas bloggar om ni vill läsa mer.


Kommentarer

Postat av: teuta
åh, underbar dag du måste ha haft! ja trodde nästa på de där me att du ramla ner, ja ba shit hur kunde ja missa de?
hehe du drog en matte









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0