Växjö, Karlskrona och E.M.D 17-19 April

På lördagen firade vi pappa lite på morgonen och sen vid typ 12 tiden drog jag in till stan och mötte lovisa på tågstationen. Sen kom bussen och vi åkte till växjö. Vicky och Stina mötte oss på stationen i växjö vi drog hem till dem och la av vår packning och spelade med andra ord. Jag äger på det mer behöver jag inte säga :P. Efter att vi spelat klart det fick vi typ dra igen för då var det dags att hämta tot :D Sen efter det drar vi hem till stina och bara myser. Det blir som vanligt att vi sitter upp till 3-4 på mornarna och jag vet inte hur många vi sa vi ska se EMD imorgon. Nej just det…det är IDAG! Alla hade ställt mobilerna på 7 och först ringde stinas osv. Å vi är ju så nyfikna av oss så vi måste ligga kvar och vänta tills alla har ringt :p. så vi hör vad alla har för väcknings signal ;). Klockan blir typ 20 ö 7 sen börjar vi göra oss i ordning och alla mår typ illa. Men det är normalt på EMD dagar. När vi är klara åker vi ner till tågstationen beställer biljetter och sen åkte vi. Vi skulle byta tåg i emmaboda och det gjorde vi. Fast det krångla så det blev buss ist. Det tog lite längre tid men vi kom iaf fram i god tid. Sen började vi gå mot det stället och vi är ju såå smarta så vi trodde vi visste rätt väg. Sen tappar vi bort oss och det ser såå fel ut. Så vi ringer maja och hon ber oss gå tebax till tågstationen. Hon kmr och möter oss och sen går vi samma väg tebkax som vi redan har börjat gå på. När vi är på väg till stumholmen som platsen hette gick vi förbi 2 stora parkeringar. Första gången vi gick förbi fick jag spel. Jag bara OMG OMG det är EMDs bil/buss! Tot baa nää det ska stå ______ det är inte deras. Så jag bara ok tot vet inte lönt att säga emot. Sen när vi gick föbi igen när maja hade hämtat oss tkt jag att reg plåten såg lite knas ut. Så jag bara vänta vänta vänta jag ska bara kolla. Haha jag ser och jag bara OMG DET ÄR EMDS BIL/BUSS! Vi kollar in iden och det är fullt med filmer och godis å massa. Efter att vi upptäck det går vi till stumholmen och maja visar vägen. När vi kmr fram blir vi stoppade av ett rödvitt band. Så vi parkerar oss där. Sen går vi runt och kollar läget. Lite bakom scenen och sen helt plötsligt var vi inne på det spärrade om rådet..vi ba Ooups (a). Men så snackade vi med niklas lr vad det han hette bexell?? Kmr inte ihåg vad vi sa men det hade med EMD att göra iaf haha. Sen kom grabbarna i sina fina bilder och Erik kör den ena och han bländar mej med sin otroliga stjärn/superman glans. Vi vet ju hur allt ser ut så vi går bak och alla ba omg EMD bla bla haha. Å ja alla vet hur det är när EMD rör sig utan vakter så alla ska a kramar och kort å massa. Men jag masar mej fram till Erik får en kram och sen bara J- Erik jag har en sak jag vill visa dej..vänder mej om E - Okej J- Dra ner men tröja…Vic rusar fram och drar ner den åt han haha. E- Nejmen gud är det på riktigt? J - Ja E- Shit gud vad kul. Den var jätte fin :D J - Tack asså den är ju lite fel stavad med..ja E - Va nej jag får se igen… J - Jo men where ever ska ju sitta ihop E - Men äsch spela roll det betyder ju endå samma sak. Sen kmr roffe och bara tjejer jag vill snacka med er lite. Vi ba ono här kmr reglerna akta sladdarna ,tänk på att det är i tv, skrik inte när programledarna pratar osv osv. Men ist sa han Jo det är såhär bla bla EMD fans långt fram. Vi baa wiie roffe det är värt en kram. Så blev det värsta gruppkram. Nu hoppas vi långt fram orkar inte skriva allt. Men iaf nu är vi framme vid insläppet ungefär. Så tar vakterna bort bandet och det blir kaos alla bara springer. Några meter fram är det ett till rödvit rep som skulle stoppat oss. Men medans alla hoppar lr typ kryper under det rusar vicky rakt mot det. Det resulterat till att hon springer tills det tar stop. Men det tar inte stopp så Vicky forsätter och då ramlar alla kravalstängsel p.g.a av dem sitter fast i det rödvita bandet HAHHAHA. Så när vi har ställt oss och fått bra plats m.m säger vakterna till oss att vi inte får stå där =(- Så dem puttar tebaks oss en bit. Å sen sätter dem upp nytt rep. Eftersom varken tot, jag, love,stina lr vic kan hålla i ett rep går det självklart sönder där vi står HAHAH. Men dem låter oss stå kvar om vi håller i repet haha. Sen så fylls det på med galna och jag menar verkligen galna pensionärer haha. Å sen kmr det fram en en tjej med blont lockigt hår och frågar om det är vi som är EMD klanen (haha) Å ja klart det är vi. Hon ba ok då kan ni ställa er vid 4an så får ni bästa platser och sådär.. Vi kmr släppa på där först men ni kan gå lugnt ni behöver inte springa. Kmr det folk före er tar vi bara bort dem. Å sen fixar sig allt. Tot blir galen och hoppar runt runt och alla vakterna kmr och ställer sig där vi står hehe. Iomed att vakterna kom fick vi en ny “kompis” han hette zeve men det var svårt att säga så vi döpte han till hassan :P. Han var en av de snällaste vakterna jag typ träffat. Haha. Å a allt var underbart den dagen var helt amazing. Sen när allt var slut begav vi oss till killarnas hotel hihi. Hon hotel tjejen försökte lura oss å sa såhär EMD dem har inte bott här.. men tot ba men hoho vi såg dem komma härifrån och gå till sin bil. Sen kom dem ut och då började vi diskutera om hur vi skulle göra. Vi började gå mot scenen och sen träffade vi på alla vakterna + hassan och muhamed. Vi frågade hassan om han visste var EMD var å smart som han är trodde han att de var kvar på deras hotel och de bodde på samma som vakterna sa han. Hahaha då vände sig en av tjej vakterna och baa det var ju smart sagt! Så jag och love följde efter dem medans tot vic och bexell gick till scenen. Sen så snodde de massa bullar och saft haha (jag vill också dricka samt med EMD). Sen kom de till oss och vi gick till tåget. Vi åkte till emmaboda för att byta tåg och då hade jag bränt mej i ansiktet och kände mej så där lite febrig flumm. Jag lutade mitt varma ansikte mot dörren bexell öppnade den jag typ snubblar ut men lyckas stabilisera mej igen..Men sen tror jag att ja står på fast mark så jag går ett steg åt sidan. Sen fattar jag att aha jag missade 2 trappsteg…sen ligger jag på trotaren haha. Det resulterade till att vic och bexell flög fram till mej sen ligger vi där och skrattar i typ 511 år haha xD. Sen skrattar vi åt det hela vägen hem till bexell haha. Tack för en amazing dag tjejer!

kommentarer

Postat av: teuta
hahahha du dödar mej
fan de va sååå kul :D
mindre än en månad kvar te nåsta gång :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0